جشنواره «از روز آب تا نوروز آب» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سومین دوره جشنواره «از روز آب تا نوروز آب» از 13 اسفند 1400 تا دوم فروردین 1401 توسط کرسی یونسکو در بازیافت آب، در دانشگاه تهران و با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «از روز آب تا نوروز آب» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

این دوره جشنواره در بازه زمانی بین روز ملی آب تا روز جهانی آب خواهد بود. آئین افتتاحیه این جشنواره در روز 13 اسفند ماه و مصادف با روز ملی آب در کوهرنگ و در قالب همایش "کوهرنگ مادر آب" در شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

این جشنواره با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و 30 نهاد و ارگان دیگر مانند دانشگاه تهران، استانداری تهران، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت علوم، وزارت کشور، استانداری یزد، استانداری چهارمحال و بختیاری و .... برگزار می شود.

برگزاری جشن دانشکده‌ها دیگر برنامه روز افتتاحیه این جشنواره در سطح دانشگاه تهران است که در آن پادکست ویژه جشنواره آب پخش خواهد شد.

برگزاری پنل مصارف پساب‌ها، رهیافت‌ها و فناوری‌های استفاده از پساب با مشارکت کانون فارغ‌التحصیلان دانشکدگان فنی دانشگاه تهران در روز دوم جشنواره (14 اسفند)، ارائه سخنرانی بازیافت آب‌های کشاورزی با مشارکت انجمن آب و فاضلاب ایران (15 اسفند)، پنل آب - اقلیم - تمدن با مشارکت کرسی مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی (16 اسفند)، پنل آب‌های زیرزمینی - مرئی کردن نامرئی‌ها با مشارکت اتاق بازرگانی ایران، مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی ایران، کرسی یونسکو در آب‌های زیرزمینی ایتالیا و دانشگاه بیرجند (17 اسفند)، پنل بازچرخانی آب‌های خاکستری در ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های مسکونی جدید با مشارکت انجمن آب و فاضلاب ایران (18 اسفند)، سخنرانی آب - تصاویر ماهواره‌ای - هوش مصنوعی با مشارکت کرسی مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی (21 اسفند)، پنل همبست آب و انرژی با مشارکت مرکز نکسوس و معاونت HSE وزارت نیرو (22 اسفند) و پنل سواد آبی با مشارکت کرسی آموزش مهندسی (23 اسفند)، ازجمله عناوین سخنرانی‌ها و پنل‌هایی است که در این دوره جشنواره برگزار می‌شوند.

افتتاح نمایشگاه مجازی دائمی جشنواره که در آن برنامه‌هایی بصورت مجازی و رونمایی از سالن‌های انجمن‌های علمی و شرکت‌های صنعتی به نمایش درمی‌آید، از طریق نشانی اینترنتی ucwr.ut.ac.ir و صفحه اینستاگرامی unesco_waterfestival قابل دسترسی است.

نهمین مجمع جهانی آب - خانواده آبی یونسکو، در روزهای اول و دوم فروردین ماه به عنوان پایان‌بخش سلسله برنامه‌های جشنواره "از روز آب تا نوروز آب" است و دوم فروردین ماه 1401، گزارش دستاوردهای جشنواره به نهمین مجمع جهانی آب - خانواده آبی یونسکو ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار