لطیفی تاکید کرد؛
حرکت از کتابمحوری به سمت تولید بستههای تربیت و یادگیری
تهران (پانا) - نشست هم اندیشی و همفکری همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.
در ابتدای این نشست که با حضور علی محبی معاون برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری، محمد صالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و معاونین و رؤسای گروه های این دفتر برگزار شد، حجتالاسلام و المسلمین علی لطیفی سرپرست سازمان گفت: دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با ظرفیتی که دارد، می تواند در نظام آموزشی کشور نقشی به مراتب بیشتر از وضعیت حاضر ایفا کند، خصوصاً که پس از همه گیری ویروس کرونا، مطالبهای عمومی در جهت توجه جدیتر به اقتضائات آموزش و تربیت در جهان مجازی شکل گرفته و ما باید ضمن درک عالمانه این وضعیت، در حرکت از کتاب محوری به سمت تولید بسته های تربیت و یادگیری از توان این دفتر به خوبی استفاده کنیم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تأکید بر همکاری مثبت در به سرانجام رساندن امور و اهمیت اولویت بندی در برنامه ها ادامه داد: لازمه رخ دادن اتفاقات خوب در سازمان، همدلی، انس و الفت و اخلاق مداری کارکنان در تعامل با یکدیگر است.
محمدصالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیز توضیحاتی در خصوص شیوه تدوین برنامه ۵ ساله این دفتر و برش برنامهای سال آتی ارائه کرد.
در ادامه این نشست، کارکنان دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به بیان دیدگاهها، نقطهنظرات و پیشنهادهای خود درباره فعالیتهای مختلف این دفتر پرداختند.
ضرورت وجود نگاه کلان در سازمان برای حضور رسانهای و مجازی قویتر، اهمیت توجه به وضعیت نیروی انسانی سازمان، گزارش اقدامات انجام شده به منظور ارتقای کیفی مجلات رشد و ظرفیت این مجلات برای طرح به عنوان اجزای مؤثر بستههای تربیت و یادگیری، گزارش تلاشهای انجام شده در جهت تدوین استانداردهای آموزشی مختلف همانند استانداردهای فضا و تجهیزات و همچنین، بررسی مسائل مرتبط با ساماندهی منابع مکتوب از موارد مطرح شده در این بخش بودند.
همچنین، تعدادی از حاضران نیز به بررسی ابعاد مختلف برنامه درج رمزینههای سریع پاسخ در کتابهای درسی در سال تحصیلی جاری و ظرفیتها، مسائل و چالشهای آن پرداختند.
ارسال دیدگاه