معاون دادگستری قم خبر داد

تشکیل کارگروه ساماندهی سرویس مدارس در دادگستری قم

قم(پانا)- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت کارگروه ویژه ساماندهی سرویس مدارس در این استان تشکیل شده‌ است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه ساماندهی سرویس مدارس در دادگستری قم

به گزارش روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی معاون دادگستری قم با بیان ضرورت حفظ ایمنی تردد دانش آموزان و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی گفت: دستگاه قضایی با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط کارگروه ویژه استانی را تشکیل داده و در این خصوص شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها احصاء و ابلاغ شده‌است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات این کارگروه استعلام آخرین وضعیت رانندگان سرویس‌های مدارس از مراجع ذیصلاح ناجا است افزود: به استناد مواد ۱۰ تا ۱۲ آیین نامه و دستورالعمل سرویس‌های مدارس، رانندگانی که مرتکب بیش از دو تصادف شده و مقصر شناخته شوند و یا بیش از سه بار مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوعه و تصادفت منجر به فوت با تقصیر باشند، نمی‌توانند در ناوگان سرویس‌های دانش آموزی حضور داشته باشند.

معاون دادگستری قم الزام به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نصب کارت شناسایی در معرض دید و نصب نشان سرویس مدارس را از دیگر مصوبات این کارگروه دانست و تصریح کرد: در راستای حسن جریان امور مقرر شده‌است تا یک تیم بازرسی از سازمان تاکسیرانی و راهور نظارت بر عملکرد سرویس های مدارس و اعمال قانون نسبت به سرویس های فاقد مجوز را بر عهده گیرند.

یزدی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح هجرت با محوریت ارتقاء مهارت‌های اخلاقی و زندگی، ویژه خانواده زندانیان استان قم در سال جاری خبر داد و گفت: از آنجا که آموزش خانواده زندانیان نقش مهمی در پیشگیری از طرد اجتماعی زندانی پس از آزادی دارد این کارگاه‌ها در راستای اجرای برنامه هجرت با موضوع اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان اجرا شده و تا کنون ۹ کارگاه برگزار و بیش از ۳۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است، افزود: این دوره‌های آموزشی در رویکردی نوین و با لحاظ نمودن نیازهای مخاطبین، برای گروه‌های مخاطب خانواده زندانیان طراحی و توسط مربیان آموزش دیده و متخصص اجرا شد. همچنین برنامه ریزی های لازم برای استمرار برگزاری این دوره ها صورت گرفته است.

یزدی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مسایل در حوزه باز اجتماعی کردن زندانیان و پیشگیری از طرد اجتماعی ایشان، بازسازی شخصیت آسیب دیده مددجویان و فراهم ساختن امکان بازگشت آنان به جامعه از طریق نهاد خانواده است و ارائه آموزش‌های مدون و کارآمد به خانواده زندانیان، یکی از راه‌های تحقق بخش این مهم به حساب می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار