حسینی خبر داد
راه اندازی مراکز خدمات توانبخشی، آموزشی و مشاورهای دانشآموزان استثنایی
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی از اجرایی شدن آییننامه ایجاد مراکز جامع تشخیص، خدمات توانبخشی، آموزشی و مشاورهای دانشآموزان استثنایی پس از تصویب در شورای راهبری سازمان خبر داد.
![راه اندازی مراکز خدمات توانبخشی، آموزشی و مشاورهای دانشآموزان استثنایی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTI1Zjcw1W5Z/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHvCRKA6-nHM8sAIKXaKdntA,,/MTI1Zjcw1W5Z.jpg)
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست بررسی آییننامه ایجاد مراکز جامع تشخیص، خدمات توانبخشی، آموزشی و مشاورهای دانشآموزان استثنایی گفت: مراکز جامع تشخیص، خدمات توانبخشی، آموزشی و مشاورهای دانشآموزان با نیازهای ویژه واحدهایی هستند که فعالیتهای تشخیصی، آموزشی، توانبخشی و مشاورهای به کودکان و دانشآموزان استثنایی و سایر دانشآموزان ارائه میدهند.
وی با بیان اهداف راهاندازی این مراکز گفت: تجمیع خدمات تشخیصی توانبخشی، آموزشی و مشاورهای در طول سال در یک مکان تخصصی، فراهمآوردن شرایط مداخله بهنگام، توسعه ارائه خدمات به کودکان و دانشآموزان استثنایی تحت پوشش سازمان در مدارس استثنایی و عادی، پشتیبانی علمی از فعالیتها و برنامههای آموزشوپرورش استثنایی و نظارت بر روند فعالیت اتاقهای مرجع یادگیری و رفتاری از جمله اهداف راهاندازی مراکز جامع تشخیص، خدمات توانبخشی، آموزشی و مشاورهای دانشآموزان استثنایی است.
وی افزود: مراکز جامع هیچ فعالیت و خدمات جدیدی ارائه نمیدهند و در واقع این مراکز باهدف تجمیع فعالیتهای پراکنده آموزشوپرورش استثنایی راهاندازی خواهند شد.
حسینی تصریح کرد: راهاندازی این مراکز موجب ارائه خدمات کیفی و منسجم به دانشآموزان استثنایی و عادی با استفاده از ظرفیت نیروهای موجود آموزشوپرورش استثنایی خواهد شد.
شایانذکر است در این نشست مقرر شد آییننامه پس از بررسی و تصویب در اولین جلسه شورای راهبری سازمان جهت اجرا به استانها ابلاغ شود.
ارسال دیدگاه