۵ مدرسه فارس، در آمار «مدارس ماندگار» قرار گرفت

تهران (پانا) - شورای عالی آموزش و پرورش، طی مصوبه ای،  5 مدرسه فارس  را در آمار مدارس ماندگار  کشور قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
۵ مدرسه فارس، در آمار «مدارس ماندگار» قرار گرفت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، چهار مدرسه؛ دبیرستان ملی نمازی، هنرستان شهید محمدمهدی جوانمردی، دبیرستان عشایری شهید بهشتی و دبیرستان آیت الله طالقانی از مدارس باسابقه شهر شیراز هستند، که اخیراً بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در آمار مدارس ماندگار به ثبت رسیده است.

بر این اساس؛ در سال 1306 ساختمان مدرسه صنعتی فارس تأسیس می شود که همان دبیرستان آیت الله طالقانی است. بنای ماندگار هنرستان شهید محمدمهدی جوانمردی، در سال 1310به نام دبستان رحمت احداث شده است و بعد از انقلاب به این نام مزین شده است، دبیرستان عشایری شهید بهشتی در سال 1346 و به همت مرحوم بهمن بیگی و جهت ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری پایه گذاری شده ست و دبیرستان ملی نمازی در سال 1292 هجری شمسی توسط مرحوم نمازی در شیراز تاسیس شده است.

آیت الله لطف الله دژکام در آئین آغاز به کار مدارس ماندگار در شیراز با اشاره به این که مسلماً گذشته ما در زمینه آموزش و پرورش، فرهنگ و علم مایه افتخار است، اظهار کرد: از این جهت ایران و شیراز دستمایه های بسیار پرافتخاری دارد که فارغ التحصیلان آن امروز در گوشه گوشه جهان و هم در ایران می‌درخشد.

فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش نیز در آیین آغاز به کار 5 مدرسه ماندگار در شیراز گفت: فارس با پیشینه 130 سال آموزش جدید و مدرن و قرن ها آموزش مکتبی و حوزوی متأسفانه از ثبت «مدارس ماندگار» بی بهره مانده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار