تیموری به پانا خبر داد
رایزنی با وزارت کشور و بهداشت برای واکسیناسیون معلمان و دانشآموزان اتباع خارجی
برای دریافت برگه حمایت تحصیلی دانشآموزان فاقد هویت با دفاتر وکالت، مکاتبه کردیم تا این دانشآموزان از تحصیل بازنمانند
تهران (پانا) - سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد مکاتبات رسمی با وزارت کشور صورت گرفته است و درخواست کردیم که با رایزنیهای لازم با وزارت بهداشت، معلمانی که با آموزش نیم میلیون دانشآموز اتباع خارجی درگیر هستند را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند.
میترا تیموری در گفتوگو با پانا در پاسخ به این سوال که برنامه مرکز برای اولویت داشتن تامین واکسن کرونا برای دانشآموزان اتباع چیست اظهار کرد: «با توجه به اینکه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به صورت مستقیم نمیتواند در این خصوص ورود کند و با توجه به اینکه اکنون دانشآموزان در اولویت دریافت واکسن نیستند لذا مکاتبات رسمی با وزارت کشور صورت گرفته و درخواست کردیم که با رایزنیهای لازم با وزارت بهداشت، معلمانی که با آموزش نیم میلیون دانشآموز اتباع خارجی درگیر هستند را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند تا این دانشآموزان بتوانند در ابتدای سال تحصیلی جدید خدمات آموزشی را به صورت حضوری دریافت کنند.»
وی اضافه کرد: «در مکاتبات صورت گرفته همچنین از وزارت کشور درخواست شده که رایزنیهای لازم را با سازمانهای بین المللی برای اعلام نیاز واکسن معلمان دانشآموزان اتباع خارجی همچنین جذب واکسن مورد نیاز برای آنها را داشته باشند.»
تیموری در پاسخ به این سوال که چه تعداد دانشآموز فاقد مدارک هویتی داریم و برای آنان چه برنامه ریزی درنظر گرفته شده است افزود: «هم اکنون حدود ۱۴۰ هزار دانشآموز فاقد مدرک هویتی داریم که با توجه به اینکه نگاه وزارت آموزش و پرورش به دانشآموزان اتباع خارجی به خصوص دانشآموزان اتباع افغانی یک نگاه حمایتی است لذا برای اینکه این دانشآموزان از تحصیل باز نمانند مکاتبات لازم صورت گرفته تا این دانشآموزان بتوانند با دریافت برگه حمایت تحصیلی از دفاتر وکالت زیر مجموعه وزارت کشور بدون هیچ دغدغه ای در سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت نام کرده و از تحصیل بازنمانند.»
وی همچنین درباره تدابیر این مرکز برای ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: «ساماندهی نیروی انسانی مدارس خارج از کشور بر اساس دستورالعمل ساماندهی که به سرپرستیها ابلاغ میشود همچنین شاخصهای مربوط به ساماندهی نیرو که شامل نیاز سنجی از سرپرستیها، استخراج نیروهای منقضی خدمت، توجه به تعداد مدارس، توجه به ترکیب دانشآموزان در دورههای مختلف تحصیلی، توجه به نیاز به رشتههای مختلف آموزشی و اجرایی، لحاظ کردن ضوابط و شرایط کشورها در صدور روادید و رعایت شاخص سازماندهی و نیز درجه بندی مدارس است صورت میگیرد.»
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره دستاورد سفر خود به تاجیکستان بیان کرد: «در سفر به تاجیکستان و ترکیه با سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در این ۲ کشور همچنین سفیر ایران در تاجیکستان دیدار و گفتوگو کردیم و طی چند جلسه با مدیران و معلمان مدارس استانبول و دوشنبه در جریان مسائل و مشکلات این ۲ مدرسه قرار گرفتیم. بازدیدهایی از فضای مدارس صورت گرفت و در خصوص مسائل و مشکلات مجتمع بین المللی رودکی نیز بحث و تبادل نظر و رایزنیهای لازم انجام و درجلسه هماهنگی چهاردهیمن کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور نیز مطرح شد.»
تدوین برنامه درسی نظام آموزش بین الملل
تیموری درباره اولویتهای مرکز در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: «مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور برای سال ۱۴۰۰ در بخشهای مختلف برنامههای سازنده ای را در اولویت قرار داده است. در بخش آموزش درصدد هستیم با کیفیت بخشی بیشتر به مدارس مهارتها و توان علمی دانشآموزان و معلمان را ارتقا دهیم همچنین درصدد هستیم برنامه درسی نظام آموزش بین الملل را تدوین کنیم. قصد داریم تا با ارتباط بیشتر با سازمانها و مجامع بین المللی همچنین وزارتخانههای آموزشی در سراسر دنیا تجارب خود را منعکس کرده و از دستاوردهای نوین آموزشی کسب تجربه کنیم. در امور مالی نیز درصدد هستیم با رایزنیهای لازم با سازمانهای مربوطه مطالبات و کمبودهای مالی سرپرستیهای مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را برطرف کنیم.»
وی در بخش آیسسکو برنامههای زیر را در اولویت کاری خود قرار داد:
برگزاری کارگاه بین المللی آموزش مجازی در خصوص شیوههای نوین ارزشیابی برای معلمان در سطح جهان اسلام
پیگیری مصوبات چهل و یکمین شورای اجرایی آیسسکو در خصوص تقویت کمیسیون ملی و ارتقای همکاری با سازمان مرکزی در مراکش
جلب مشارکت بیشتر سازمانها و نهادهای مرتبط با بخشهای آموزش، علوم و فرهنگ در سطح کشور برای ارائه برنامههای و ابتکارت جدید خود به کشورهای اسلامی
ایجاد حداقل ۲ کرسی آیسسکو در دانشگاههای معتبر کشور در موضوعات مرتبط با حوزههای فعالیت آیسسکو
فراهم کردن زمینههای لازم برای مشارکت فعال در مجمع عمومی آیسسکو در سال جاری
برگزاری حداقل سه کارگاه مشترک آموزشی با دیگر کشورهای اسلامی در طول سال جاری
تداوم فعال تر جلسات کمیتههای کارشناسی ( آموزش، علوم و فرهنگ) کمیسیون ملی آیسسکو
تلاش برای تامین بودجه و امکانات بیشتر برای کمیسیون ملی آیسسکو برای ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای آن
تلاش مستمر برای همکاری تنگاتنگ با دفتر منطقه ای آیسسکو در تهران
اجرای سایر برنامهها و طرحهای کشورمان که از طرف آیسسکو به کمیسیون ملی در طول سال محول میشود.
حضور فعال در سایر برنامههای و اجلاسهایی که از طرف آیسسکو و سایر کشورهای اسلامی عضو این سازمان برگزار میشود.
ارسال دیدگاه