کمرئی خبر داد
رصد حدود هزار مدرسه از طریق برنامه تعالی
تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بخش اعظمی از برنامههای معاونت درسال جاری معطوف به مکانیزمهای آموزش در دوره کرونا بوده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، وزیر آموزش وپرورش در ساختمان معاونت آموزش متوسطه حضور یافت وضمن استماع از گزارشات مدیران این معاونت مطالبی هم بیان کرد.
علیرضا کمرئی گفت: بخش اعظمی از برنامه های دفاتر این معاونت معطوف به برنامه ریزی واجرای آنهااز طریق مکانیزم های آموزشی در دوره کرونا گردید ولازم بود از سیستم آموزشی گذشته مراقبت نماییم تاسیستم آموزشی تعطیل نشود.
وی به تشریح برنامه های اجرایی ومطالعاتی معاونت آموزش متوسطه پرداخت وجهت گیری های سیستم آموزشی رادراین معاونت مشخص کرد ودراین راستا به نقش گروههای آموزشی پرداخت و گفت: هرفعالیتی راکه در گروههای آموزشی دنبال میکنیم مبنی برشیوه نامه ها ی اجرایی آن است وگروههای آموزشی به عنوان کانون توسعه حرفه ای تلقی شده است ودرسال ۹۸عبارتی جدید وارد ادبیات گروههای آموزشی شده است که خوشبختانه تحت تاثیر همین شیوه نامه بوده که محملی برای توسعه حرفه ای شده است واز زمانی که توسعه شایستگی معلمان به معاونت توسعه انتقال یافت ،آنهاهم راهی جزاین محمل پیدانکرده وبه همین دلیل بخش اعظمی از کار مادراین خصوص مصروف به معاونت توسعه در اجرای توسعه شایستگی های فرهنگیان شد.
معاون آموزش متوسطه وزیر در ادامه گزارش خود به اقدامات انجام شده درخصوص الگوی بازنگری شده تعالی مدیریت پرداخت و افزود: درگذشته حدود۵۰درصداز ظرفیت های برنامه الگوی تعالی مدیریت مدرسه نقش داشته است چون نتایج رادرخود پیش بینی نکرده بود .
وی ادامه داد بازنگری الگوی تعالی باهمکاری دیگر معاونت های این وزارتخانه ازجمله معاونت پرورشی ،معاونت سلامت و معاونت توسعه مدیریت و... انجام شد ودر حال حاضربه عنوان تنها الگوی مدیریت مدرسه و به عنوان یک ابزار مدیریت در مدرسه قابل استفاده است و تا اسفندماه اپلیکیشن این مدل آماده بهره برداری است وهدف از آن این است که مدرسه بتواند از فرایندها خروجی بگیرد وچرخه بهبود راتقویت نماید.
وی بابیان اینکه در فراین جدید حدود ۱۰۰۰ مدرسه به طور ویژه از طریق برنامه تعالی مدیریت رصد خواهند شد به کارهای مطالعاتی وکارشناسی درحوزه های الگوی مدیریت جریان تربیت ویادگیری ونحوه نظارت برفرایند مدیریت مدرسه وتدریس معلمان درکلاس ونحوه نظارت برفرایندهای آموزشی ونوع آوری درسیستم توسعه شایستگی معلمان از طریق طرح هایی چون: تالارهای گفتگو،تولید منابع یادگیری،نظارت بالینی،تدریس کورت، کارگاه های مجازی یاددهی ویادگیری، جشنواره هاوالگوهای تدریس ،مدل درس پژوهی گروههای حل مساله وگروههای نقدوبررسی وآموزشهای تلویزیونی اشاره کرد.
طرح پلت فرم آموزش مجازی برای آموزش های مهارتی بااحتساب۱۸۰ساعت آموزش مهارتی آزاد در۳۶۰رشته در بستر وب و با انتخاب دانش آموزان از جمله مطالبی بود که به وزیر ارائه شد.
ارسال دیدگاه