حسینی: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان می‌تواند زودتر از موعد مقرر شروع شود

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان می‌تواند زودتر از موعد مقرر شروع شود

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شروع مدارس از ۱۵ شهریور خواهد بود و با توجه به زمان بسیار کم برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به تشخیص شورای سنجش استان‌ها شروع این طرح که از نیمه دوم تیر ماه بود می‌تواند زودتر از موعد آغاز شود.

وی افزود: افزایش تعداد و همچنین دو شیفته کردن پایگاه‌ها از جمله دیگر مواردی است که شورای سنجش استان‌ها می‌توانند برای جبران زمان کم طرح سنجش و پوشش حداکثری نوآموزان برای آن برنامه ریزی کنند. برای ضدعفونی کردن و تهیه وسایل بهداشتی ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پایگاه های سنجش اختصاص یافته است.

معاون وزیر با بیان اینکه مشارکت های درون و برون سازمانی از سیاست‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است اظهار کرد: در راستای اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی به زودی تفاهم نامه همکاری با انجمن مددکاران اجتماعی، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد خواهد شد.

حسینی در ادامه این نشست با بیان استلزامات و سناریوهای آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی افزود: در مربع سلامت، روابط خانوادگی، روابط اقتصادی و آموزش، سلامت ضلع اصلی است و بقیه اضلاع برای حفظ و ارتقای سلامت باید به تعادل برسند. سه سناریو برای بازگشایی مدارس در حالت سفید، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است که بنا به شرایط این سناریوها اجرا خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه بر اساس اظهار رئیس جمهور مدارس از ۱۵ شهریور آغاز به کار خواهند کرد افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسا برنامه ریزی که در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه ریزی فرض بنیاد و ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا انجام خواهد شد.

وی افزود: در شرایط زرد، راهبرد آموزش و پرورش راهبرد ترکیبی شامل حضور در مدرسه با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی و بستر شاد و تلویزیون است. در شرایط سفید راهبرد آموزش و پرورش راهبرد سایر ایام به همراه استفاده از فناوری‌های نوین به عنوان آموزش مکمل و مقوم است. در شرایط وضعیت قرمز کرونا تمام آموزش‌ها با استفاده از بستر شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی خواهد بود.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش مسائل بهداشتی به دانش‌آموزان، معلمان، والدین و آماده سازی مدارس باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد افزود: مدیران مدارس علاوه بر مدیریت مدرسه فیزیکی مدیریت مدرسه مجازی را هم بر عهده دارند و مدیران باید علاوه بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سناد نظارت کامل بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه شاد را نیز انجام دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی اهداف و ماموریت آموزش و پرورش تغییر نخواهد کرد افزود: مدیران باید خود را برای تمامی شرایط آماده کنند تا به سرعت در تغییر شرایط بتوانند راهبردها را تغییر دهند. آموزش نکات فناوری به معلمان برای استفاده بهینه از شاد، شناسایی دانش‌آموزان که به شبکه شاد متصل نیستند و ارائه راهکارهای جایگزین برای آنان از جمله نکاتی است که مدیران ادارات و مدارس باید مد نظر قرار دهند.

حسینی با بیان اینکه شناسایی دقیق ۴۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که به شبکه شاد دسترسی ندارند و ارائه راهکارهای جایگزین باید در دستور کار قرار گیرد اظهار کرد: شرایط را باید به گونه‌ای پیش ببریم که ده روز مانده به شروع سال تحصیلی با آمادگی لازم مانور شروع سال تحصیلی را برگزار کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی موجب اعتماد به سازمان می‌شود‌ اظهار کرد: افزایش سرمایه اجتماعی، انگیزه بخشی، تولید دستاورد و نظام مدیریت عملکرد از عوامل موفقیت در هر سازمانی است.

در این نشست با توجه به رتبه اول سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال و۱۳۹۷ در جشنواره شهید رجایی از روسای گارگروه های مرتبط با جشنواره تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار