مدیرکل آموزش و پرورش استان:
اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد
ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم مراقبت دانش آموزان از آسیبهای اجتماعی گفت: اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد و عوامل مدرسه باید رابطه پدرانه و مادرانه با دانش آموزان داشته باشند.
«ابراهیم محمدی» در جلسه مدیران مدارس شهرستان اشنویه که در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: نیاز کنونی نظام تعلیم و تربیت، طرح مسئله و پیدا کردن راه حل آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: رنگین کمان اقوام، شرایط مرزی و پراکندگی جغرافیایی استان، کار در نظام تعلیم و تربیت این استان را ویژه کرده است.
وی گفت: ۶۰۷هزار دانش آموز در بیش از ۲۵هزار و ۵۶۵کلاس دایر استان مشغول تحصیل هستند که مدیریت این دستگاه عظیم نیازمند تلاش مضاعف است.
وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان بیش از ۹۸درصد است؛ ادامه داد: ۴.۰۵مترمربع سرانه فضای آموزشی استان است در حالی که میانگین کشوری ۵.۱۸مترمربع است.
محمدی خاطر نشان کرد: با وجود کمبودها، آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخصهای عمومی و اختصاصی جزو شش استان برتر کشور است.
این مقام مسئول بیان کرد: عملکرد آموزش و پرورش استان در حوزه ساماندهی نیروی انسانی، حوزه نماز و بسیاری از مسابقات علمی و فرهنگی مطلوب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی در چند سال گذشته، شاهد صرفه جویی در منابع مالی و انسانی بودیم.
وی با اذعان به اینکه با تلاش کلیه مدیران مدارس یک مهر را بدون مشکل آغاز کردیم؛ گفت: بوم پذیری در جذب نیروی انسانی و اصلاح فرآیند نقل و انتقالات بسیاری از مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش استان را حل کرده است.
محمدی افزود: امسال ۳۷۳۰نفر نیروی حق التدریس جذب آموزش و پرورش استان شد؛ همچنین امسال ۱۲۴۱نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان شد و ۶۷۰نفر نیز سهمیه استان در استخدام ماده ۲۷است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: کلیه نهادها و دستگاهها اجرایی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت مشارکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: مسئولیت پذیری، آگاهی و توانمندی مدیران مدارس بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می کند.
محمدی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای ده چرخش تحول آفرین است که در نهایت به حیات طیبه می انجامد.
این مقام مسئول گفت: واحد آموزشی و مکان یادگیری تنها مدرسه و کلاس درس نیست چراکه امروز مکان یادگیری و یاددهنده های زیادی وجود دارد.
وی با بیان اینکه برنامه محوری، طرح تدبیر و مدیریت آموزشگاهی در اولویت مدیران مدارس قرار گیرد؛ ادامه داد: اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد و عوامل مدرسه باید رابطه پدرانه و مادرانه با دانش آموزان داشته باشند.
محمدی پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: مدیران مدارس مباحث تربیتی را جدی بگیرند و فضای پر نشاط در مدرسه ایجاد کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: آموزش و پرورش از متولیان فرهنگ جامعه است و بد اخلاقی سیاسی در این نهاد جایی ندارد.
ارسال دیدگاه