معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان:

مهمترین پدافند غیرعامل توجه به انسانیت انسان است

ارومیه(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: مهمترین پدافند غیرعامل توجه به انسانیت انسان است و همه اولیا و اوصیا تلاش کرده اند که انسان در مسیر انسانیت گام بردارد.

کد مطلب: ۸۶۸۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین پدافند غیرعامل توجه به انسانیت انسان است

صبح امروز، نشست تبیین اهمیت پدافند غیرعامل با حضور کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان در محل سالن اندیشه این اداره کل برگزار شد.

قدرت اله قاسمی در این نشست اظهار کرد: نگاه به پدافند غیر عامل باید فرهنگی بوده و به سمت گفتگو و باورمندی جامعه حرکت کنیم.

قاسمی گفت: امروز درک و شعور انسانی در مسلخ زیاده خواهی و طمع های مادی قربانی شده است لذا همه اینها می طلبد که باید به موضوع پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل از بدو خلقت انسان همواره بوده است؛ ادامه داد: اگر انسان اصلاح شود همه مشکلات حل می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: پدافند غیر عامل در حوزه فرهنگ در پنج بستر دین، دانش، رسانه و فضاهای مجازی، هنرو ادبیات و سبک زندگی ظهور و بروز دارد.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین پدافند غیرعامل توجه به انسانیت انسان است و همه اولیا و اوصیا تلاش کرده اند که انسان در مسیر انسانیت گام بردارد.

قاسمی با بیان اینکه پدافند غیر عامل در انسان همان مدیریت بر نفس است؛ بیان کرد: به گفته علامه طباطبائی معیار انسانیت در ایمان، عمل صالح و علم خلاصه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: اخلاق، سرمایه حقیقی انسان است و ممیزه انسان و حیوان، اخلاق است.

وی شستشوی اخلاقی، تلطیف لغوی بداخلاقی ها، قیاس با نمونه های دیگر، انتقال مسئولیت از خود به مافوق، انسانیت زدایی، مقصر قلمداد کردن قربانی را عوامل سوء استفاده از اخلاق عنوان کرد.

قاسمی با بیان اینکه اخلاق از رابطه با خدا، خود، دیگران و طبیعت شکل می گیرد؛ افزود: اخلاق بد همان لاستیک پنچر است که تا عوض نشود، نمی توان در راه صحیح حرکت کرد.

وی اذعان کرد: امروز فقر گفتگوی صمیمی در جامعه وجود دارد و راه چاره آن خوب شنیدن و استدلال کردن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار