تعامل با ادارات، تسری بخش تحقق اهداف آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: وحدت و تعامل بین بخشهای مختلف اداره کل و نیز همگرایی و تعامل با سایر ادارات، تسری بخش تحقق اهداف آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۶۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تعامل با  ادارات، تسری بخش تحقق اهداف آموزش و پرورش است

«ابراهیم محمدی» در دیدار با کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: کمک و یاری نهادها می تواند در رفع بسیاری موانع موجود در مسیر آموزش و پرورش استان موثر باشد اما باید حدودها، چهارچوبها، وظایف و حیطه ها رعایت شود.

وی ادامه داد: وجود فضای همگرایانه و همدلی و تعامل می تواند موجب ایجاد فضایی صمیمی و مطلوب کاری شود.

محمدی گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای منسجم و فعال است که هر بخش وظایف و تکالیف و حق و حقوق خاص خود را دارد که باید به آن پایبند بود.

وی اضافه کرد: علی رغم گستردگی این دستگاه اداری نظم و انظباط دراین نهاد به علت آگاهی افراد به حق و حقوق و تکالیف و وظایفشان حاکم است.

محمدی وجود تعامل را حلال بخشی از مشکلات موجود دانست و اضافه کرد: هیچ بخشی در این نهاد بربخش دیگری ارجحیت و یا اولویت ندارد ولی هر بخش برنامه هایی دارد که باید از آنها حمایت و پشتیبانی شود.

وی درباره حجم وسیعی از پرونده های ارسالی به گزینش از سوی مدارس غیر دولتی گفت: تعریف یک چهارچوب خاص کاری برای پرونده های بخش غیر دولتی لازم است .

محمدی بیان کرد: در کارگروهی مسایل و پرونده های مدارس غیر دولتی بررسی و فرایند رسیدگی به پرونده ها تعریف می شود.

وی کاهش حجم پرونده های ارسالی به هسته گزینش از سوی مدارس غیر دولتی را مهم عنوان کرد و افزود: می توان چهارچوبی تعریف کرد تا اگر در سیستم غیر دولتی بخشی از خدمات مازاد بر چهارچوب تعریف شده در خواست شود هزینه ان خدمات توسط بخش غیر دولتی پرداخت شود.

محمدی اظهار کرد: رسالت هسته گزینش بسیار سنگین است و توجه به همه ابعاد مسائل و موضوعات مطرح باید توسط کارکنان این قسمت در نظر گرفته شود.

مدیر کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: این بخش باید دارای نگرش مثبت بوده و با دید مثبت و اصلاح گرایانه فعالیت کنند.

وی گفت: نوع نگاه به مسایل و تشخیص در این شغل بسیار مهم بوده و داشتن صداقت در رفتار و گفتار و کردار لازم است.

محمدی افزود: سیاستهای اداره کل واضح بوده و در مجموعه اداره گزینش بیشتر نمود عینی پیدا می کند.

وی بیان کرد: اخلاق و اخلاق مداری و خوشرویی لازمه این کار بوده و روحیه نشاط و شادابی و داشتن ارامش روحی و روانی نیز از ملزومات کار در بخش هسته گزینش است.

محمدی بیان کرد: داشتن آرامش روانی و روحی اجازه نخواهد داد تا حالات روانی و روحی کارکنان بر حق الناس و بر روند بررسی پرونده ها اثر بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار