فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

تربیت نیروی انسانی متعهد، رسالت آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) – فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غرب،ی تربیت نیروی انسانی متعهد را رسالت آموزش و پرورش خواند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروی انسانی متعهد، رسالت آموزش و پرورش است

سردار محمدحسین رجبی در آیین تجلیل از معلمان منتخب مناطق کمترتوسعه‌یافته استان آذربایجان غربی که به همت سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا برگزار شد، رسالت و وظیفه مجموعه آموزش و پرورش را سنگین‌تر و مهم‌تر از سایر نهادهای نظام دانست و گفت: زیرساخت انسانی تربیت در آموزش و پرورش، آماده‌سازی می‌شود و این مهم نشان از اهمیت بالای فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت دارد.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: همه دستگاه‌ها و آحاد نظام، نیازمند نیروی انسانی هستند که آموزش و پرورش، گام نخست را در تربیت این نیروها برمی‌دارد و با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و محتوای دینی و اسلامی قطعا نیروهای مخلص و متعهدی را تحویل جامعه خواهد داد.

رجبی افزود: تحقق امنیت و توسعه پایدار در توجه به تربیت نیروی انسانی متعهد است.

وی ادامه داد: حس فداکاری، ایثار و اخلاص به‌صورت ذاتی در معلمان وجود دارد. این حس توسط معلمان در تراز انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان و در نتیجه به جامعه نیز منتقل می‌شود.

معلمان، عاملان تمدن‌سازی در جامعه هستند

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این آیین، معلمان را عاملان تمدن‌سازی در جامعه عنوان کرد و گفت: با اجرای سند تحول بنیادین باید شاهد تحول در آموزش و پرورش بوده و آثار آن در جامعه نمایان شود.

وی به مؤلفه نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: معلم و به‌طور کلی نیروی انسانی، یکی از سه بُعد تحول و یکی از عوامل توسعه در آموزش و پرورش است. معلمان همچنین عاملان تمدن‌سازی در جامعه و مجریان برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و آموزش و پرورش، مرجع تمدن‌سازی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در رابطه با موضوع هویتی دانش‌آموزان نیز خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از شکل‌گیری هویت افراد جامعه در نظام تعلیم و تربیت کشور اتفاق می‌افتد. یعنی معلمان در شکل‌گیری و تقویت هویت دانش‌آموزان با تکیه بر فعالیت‌های دینی و اعتقادی ،نقش مهم و به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

مطهری ادامه داد: اگر هویت دینی دانش‌آموزان توسط معلمان انجام شود، حاصل این مهم، زمینه‌سازی برای ظهور و تمدن‌سازی خواهد بود و اگر هویت دانش‌آموزان و افراد هر جامعه در دست افراد نااهل باشد، علم بدون جهت و در نتیجه در خدمت نابودی بشریت خواهد بود.

وی گفت: تحقق حفظ این جایگاه ٢ پیامد و حسن بسیار مهم دارد. رغبت براى تلاش و ایثارگرى بیشتر و رقابت براى انتخاب شغل معلمى افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهترین‌هاى جامعه، معلم خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار