استاندار آذربایجان شرقی:
حذف مدارس کانکسی و سنگی از اولویت های دولت چهاردهم
تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی، عدالت آموزشی و دسترسی برابر مورد تاکید ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمعآوری مدارس کانکسی و سنگی الویت دولت است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، بهرام سرمست، بعد از ظهر سه شنبه، شانزدهم بهمن ماه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش، نسبت به اتمام تمامی پروژههای مدرسهسازی نیازمند اعتبار کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری، قول مساعد داد.
وی افزود: به موازات تجربه اجرائی، سالها تجربه تدریس در مقاطع مختلف را داشتهام و اکنون به عنوان مدیر ارشد استان، معلم دانشگاه هم هستم و در کسوت معلمی بودن، افتخار بزرگی است.
وی با بیان اینکه اهمیت نظام آموزش و پرورش در هر نظام سیاسی بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: آموزش و پرورش را در بحث توسعه، زیرساخت توسعه عنوان میکنند و برای محکم و استوار نگه داشتن سنگ بنای توسعه نیازمند الزامات و معیارها و مولفههایی هستیم که باید برای سیاستگذاران آموزشی چراغ راهنما باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با برشماری برخی مولفههای موثر در بهبود کیفیت آموزش، شاخصهای کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را اولین شاخص عنوان نمود و افزود: کیفیت نیروی انسانی در امر آموزش و توانمندی معلمان در این امر از اهمیت زیادی برخوردار است و مسائل رفاهی و انگیزشی، کیفیت برنامه درسی و روشهای تدریس نیز در کیفیت آموزش موثر هستند.
وی خاطرنشان کرد: معلمان باید به علم روز مسلح شده و چند قدم از دانشآموزان جلوتر باشند تا شاهد گسست نسلی بین معلمان و دانشآموزان نباشیم. معلمان نباید با اطلاعات مخزنی و گنجینهای اطلاعات خود را به حافظه دانشآموزان منتقل کنند؛ بلکه باید به سلاح کارآمدی و فناوریهای جدید مسلح شوند. متاسفانه در برخی موارد، معلمان به عنوان متکلم وحده و بر اساس نظام اقتدارگرایانه و نه مشارکت جویانه عمل میکنند و فرصت پرسشگری را به دانشآموزان نمیدهند.
سرمست افزود: در این میان معلمانی هم مانند سرکار خانم معصومه حمیدی، معلم سرابی داریم که دانشآموزان را برای عبور دادن از مسیر رودخانه به آغوش گرفته و زحمت زیادی را متحمل میشود و کمترین کار این است که از فرماندار سراب بخواهیم اقدامات لازم را جهت بازسازی پل چوبی روستای قارخون سراب انجام دهند.
وی، ارزیابی عملکرد نظام آموزشی، میزان اثرگذاری نظام آموزشی بر توسعه اقتصادی، پژوهش محوری نظام آموزشی و میزان مشارکت د در پروژههای پژوهشی و میزان ارتباط با مراکز علمی و صنعتی را از دیگر شاخصهای افزایش و بهبود کیفیت آموزش عنوان نمود و به برشماری برخی ویژگیهای نظامهای آموزشی نوین پرداخت.
وی در ادامه لزوم مهارتآموزی به دانشآموزان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت هنرستانهای فنی و حرفهای میتوان این مهم را مورد توحه قرار داد. باید سیاستی را اتخاذ کنیم که دانشآموزان ما بعد از اتمام تحصیل، درآمد کسب کرده و جذب بازاز کار شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از تمامی زحمات و تلاشهای آقای سعادتی قدردانی میکنیم و برای آقای صادقی در کسوت جدید و در شهر رشدیهها و مدارس به سبک نوین، آرزوی موفقیت داریم.
ارسال دیدگاه