کسب رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان آذربایجان شرقی در کارسوق ملی اپتیک و لیزر

تبریز (پانا) - دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان آذربایجان شرقی، موفق به کسب عناوین برگزیده و شایسته تقدیر در کارسوق ملی اپتیک و لیزر شدند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان آذربایجان شرقی در کارسوق ملی اپتیک و لیزر

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، سومین کارسوق اپتیک و لیزر با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای کلیه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌های هفتم تا یازدهم مدارس استعدادهای درخشان کل کشور برگزار شد.

در آئین اختتامیه این کارسوق، از طرح پژوهشی عینک مخصوص نابینیان ارائه شده توسط دانش‌آموزان پژوهشگر مدرسه فرزانگان ناحیه ۴ تبریزقدردانی به عمل آمد.

نتایج کشوری سومین دوره از کارسوق به شرح زیر اعلام می‌شود:

طراحی و ساخت آبگرمکن لیزری _ ناحیه ۱تبریز  _ فرزانگان ناحیه۱ _ برگزیده کشوری

طراحی و ساخت وسیله‌ای برای اندازه‌گیری ضربان قلب و قند خون _    ناحیه ۴تبریز _ شهید مدنی _ شایسته تقدیر

درمان دیابت نوع۱با لیزر نوری _ ناحیه دو تبریز _ فرزانگان ناحیه ۲ _ شایسته تقدیر

طراحی وسیله‌ای برای دسترسی آسان افراد خاص ( نابینا و ناشنوا ) به محتوای دیجیتالی _ ناحیه ۳ تبریز _ فرزانگان _ شایسته تقدیر

استفاده از لیزر در کشاورزی هیدروپونیک _ ناحیه ۳تبریز _ فرزانگان _ شایسته تقدیر

عینک مخصوص نابینایان _ ناحیه ۴ تبریز _ فرزانگان _ برگزیده

اسکنر لیزری جسم فیزیکی _ ناحیه ۱ تبریز _علامه طباطبایی _ شایسته تقدیر

استان‌های البرز و استان آذربایجان شرقی هر کدام با هفت طرح، رتبه برتر کشوری را دریافت کرده و دانش‌آموزان و پژوهشگران طرح‌های مذکور  در مراسم اختتامیه برگزار شده در اردوگاه شهیددمنتظری شهریار به میزبانی اداره کل شهرستانهای تهران با حضور مسئولان وزارتی، کشوری و استان‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

آموزش اپتیک، لیزر و فوتونیک، در قالب کارسوق پژوهش محور و آموزش مبتنی بر ارائه پیشنهاد پروژه، آغاز مسیر جدیدی در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با این فناوری می‌باشد تا ضمن شناخت و کسب اطلاعات جامع‌تر نسبت به این ابزار دقیق و سریع، بینش لازم در آن‌ها ایجاد شده و زمینه‌های دسترسی به اطلاعات شغلی و برنامه‌ریزی تحصیلی در فرآیند انتخاب رشته تحصیلی آینده نیز فراهم شود.

فراهم نمودن زمینه آشنایی دانش‌آموزان با دانش اولیه مورد نیاز جهت ارائه طرح‌های مرتبط با پروژه های لیزر و فوتونیک، شناسایی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در زمینه فناوری اپتیک و لیزر و انجام حمایت‌های لازم از آنان، ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان و دبیران مدارس استعدادهای درخشان در زمینه اپتیک، لیزر و فوتونیک و  آشنایی با رشته‌های اولویت‌دار دانشگاهی مرتبط با علوم لیزر، اپتیک و فوتونیک جهت انتخاب رشته تحصیلی از جمله اهداف کارسوق اپتیک ولیزر، به شمار می‌آیند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار