مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

افزایش یک و نیم برابری میزان افتتاح‌ پروژه‌های آموزشی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از افزایش یک و نیم برابری میزان افتتاح‌ها در طی دو سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۷۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش یک و نیم برابری میزان افتتاح‌ پروژه‌های آموزشی در آذربایجان شرقی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح شنبه، چهاردهم مهرماه در حاشیه سفر یک روزه‌اش به مرند و در آیین افتتاح مدارس شش کلاسه و خیرساز حاج علی مرتضی کشکسرای، ضمن قدردانی از فرهنگیان پرتلاش این منطقه و حمایت و همراهی دیگر نهاد‌ها در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: توسعه همه جانبه تعلیم و تربیت، نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بوده و ضرورت دارد تا همه آحاد جامعه در این خصوص، احساس مسئولیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین وضعیت منطقه مرند در حوزه‌های آموزشی و تربیتی، گفت: خوشبختانه امسال با تدابیر اندیشیده شده با مشکلات سال‌های قبل در حوزه نیروی انسانی در منطقه مرند مواجه نیستیم و می‌توان گفت در طول دو هفته‌ای که از گشایش مدارس سپری شده است، هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نبوده و بیش از ۲۰۰ نیروی جدیدالاستخدام وارد سیستم آموزشی مرند گردیده‌اند و در مجموع تراز نیروی انسانی منطقه مرند از ۱۰۰ بیشتر است.

وی با اشاره به برخی اعتبارات تخصیص داده شده به آموزش و پرورش استان، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته تنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز هنرستان اختصاص داده شده و که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان سهم استان ما بود که صرف خرید تجهیزات هنرستان‌ها شده و چندین کاروان حامل تجهیزات هنرستان به مناطق متعدد استان اعزام گردیده است.

سعادتی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: تمامی تلاش‌ها در راستای داشتن آموزش و پرورشی در تراز مردم فداکار و صبور، پای کار مملکت و نظام و جمهوری اسلامی ایران است تا فرزندانی تربیت کنیم که مایه افتخار پدر و مادر و مملکتشان باشند‌.

وی همچنین در ادامه سفر یک روزه‌اش به مرند در آیین افتتاح دبستان امام رضا (ع) شهر یامچی مرند شرکت کرده و در حاشیه این آیین، محتوای کتب درسی، تامین نیروی انسانی و توسعه فضاهای آموزشی را از ارکان اصلی تعلیم و تربیت دانست و گفت: محتوای آموزشی و کتاب‌ها توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، تهیه و تدوین می‌گردد و در خصوص زیرساخت آموزشی نیز دولت با تمام توان، پای کار بوده و حمایت می‌کند.

وی از افزایش یک و نیم برابری میزان افتتاح‌ها در طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: طبق اعلام اداره نوسازی، میزان حمایت‌های دولت در دو سال گذشته بی‌سابقه بوده است و ۱۰۰ پروژه آموزشی در قالب ۵۴۰ کلاس با مشارکت دولت و خیران، تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص تامین معلم در استان، اظهار کرد:  در طی سه سال گذشته در استانمان بیش از ۱۲ هزار معلم وارد سیستم آموزش و پرورش شده‌اند درحالیکه جمعیت معلمان ما حدود ۲۶ هزار نفر در کنار عوامل اجرایی و اداری و در مجموع تعداد کل نیروهای استان، ۴۳ هزار نفر است.

 در پایان با بیان اینکه امسال در کل کشور ۷۰ هزار نفر استخدام شده‌اند، اظهار کرد: نگاه دولت به تامین نیازهای آموزش و پرورش، جدی بوده و این نوید را می‌دهیم که دکتر کاظمی، وزیر محترم آموزش و پرورش نیز همان رویکرد در حوزه نیروی انسانی ادامه خواهد دادند و مجوز استخدام ۱۴۰۴ اخذ شده و فراخوان به زودی منتشر خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار