سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

مداخلات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای طرح نماد ادامه‌دار باشد

ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشکیل شد

تبریز (پانا) - سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بر ادامه‌دار بودن مداخلات تمامی دستگاه‌های مسوول در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای طرح نماد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مداخلات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای طرح نماد ادامه‌دار باشد

تراب محمدی در ششمین شورای آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات متعدد آموزش و با موضوع پروژه مهر در زمینه‌های مختلف اعم از سرویس مدارس و حمل و نقل دانش‌آموزان و روند بازگشایی مدارس، اظهار کرد: هر چند در وضعیت خوبی در جذب بازماندگان از تحصیل قرار داریم، اما جذب بازماندگان از  تحصیل وظیفه همگانی بوده و تعلیم و تربیت در تربیت نخبگان اثرگذاری غیرقابل انکاری دارد.

وی ادامه داد: اقدامات لازم راهکارها و پیشنهادات ارایه شده در این خصوص کامل و خوب بود و باید تلاش کنیم تعداد این افراد تا پایان برنامه هفتم به صفر برسد و اعضا پیشنهادات خود در این خصوص را به دبیرخانه شورا ارائه کنند.

وی با اشاره به لزوم همکاری همگانی به منظور تسهیل حمل و نقل دانش آموزان در هفته‌های آغازین، گفت: شهرداری تا کنون به تعهدات خود در زمینه ساماندهی معابر در دست تعمیر تا بازگشایی مدارس عمل نکرده و به منظور مدیریت ترافیک شهری در محدوده منصور و ارتش تا ۱۵ مهر ماه حق شروع تمیرات جدید را ندارند و سنگفرش و آسفالت لاین اول باید پایدارسازی و سپس اقدام به شروع عملیات جدید شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: ساعت شروع ادارات در قالب مصوبه هیات دولت، ابلاغ شده از ساعت هفت الی ۹  به منظور مدیریت ترافیک، شناور خواهد بود.

وی در ادامه، ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در دستگاه تعلیم و تربیت استان در راستای طرح نماد، اظهار کرد: این طرح در صورت همراهی تمامی دستگاه‌های مسئول در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، موثر خواهد بود. مداخلات زیادی در این مورد انجام شده که باید ادامه‌دار باشد.

محمدی در پایان با اشاره به دغدغه‌مندی خود در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید قبل از ورود به دانشگاه، در شان انقلاب اسلامی تربیت شده و به عنوان انسانی سالم وارد جامعه شوند.

مسعود سعادتی نیز در این جلسه با اشاره به دستورهای جلسه مورد بررسی طی این شورا، محور برگزاری این جلسه را ارائه گزارش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل و وضعیت مدارس شبانه‌روزی استان، عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با ارائه مطالبی در خصوص سرانه اختصاص داده شده به مدارس با توجه به جمعیت دانش‌آموزی مدارس، اظهار کرد: با وجود اختصاص بودجه و سرانه، به منظور تامین نیازهای برآورد شده دانش‌آموزان و مدارس، نیازمند مساعدت و همراهی به ویژه با بهره‌مندی از ظرفیت شورای آموزش و پرورش هستیم.

در ابتدای جلسه شورای آموزش و پرورش از رتبه‌های برتر کنکور امیرحسین سلیمانی، رتبه یک کنکور ریاضی و علی نجفی، رتبه هشتم کنکور تجربی از مدرسه شهید مدنی ناحیه ۴ تبریز و رضا گلبهار، رتبه ۸ کنکور ریاضی از مدرسه علامه امینی ناحیه ۳ تبریز و مدیران این دو  مدرسه و مدیران ادارات نواحی ۳ و ۴ تبریز با اهدای لوح تقدیر و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران کل بهزیستی و ثبت احوال استان، قدردانی به عمل آمد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار