چگونه تابستان متفاوتی داشته باشیم؟

تبریز (پانا) - بسیاری از افراد به دلیل فرارسیدن تابستان بسیار خوشحال هستند اما وقتی به این می‌اندیشند که تابستان خود را چگونه سپری خواهند کرد، باعث نگرانی آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
چگونه تابستان متفاوتی داشته باشیم؟

تابستان زمان مناسبی برای تجربه کارهای تجربه نشده، افزایش اعتماد بنفس و پیدا کردن راه حل برای افزودن به درصد شادی زندگیمان است. همه ی ما خواهان تابستان پر بار و پر از تجربیات جدید هستیم و  وقتی به گذراندن روزها می‌اندیشیم شاید دچار کسالت شویم، به همین دلیل ما دنبال راه‌حل‌هایی گشته‌ایم تا شما تابستان متفاوتی را تجربه کنید.

یادگیری زبان

یادگیری یک زبان دیگر به غیر از زبان مادری نه تنها مهارت‌های شنیداری و حافظه ما را تقویت میکن باعث آشنایی ما با فرهنگ و ملیت‌های دیگر می‌شود. یادگیری زبان دیگر می‌تواند موجب افزایش اعتماد بنفس و ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف برای ما شود.

مطالعه

خیلی از افراد از فواد مطالعه مطلع نیستند، با مطالعه یک کتاب خوب ما وارد یک دنیای جدید می‌شویم که پر از مزه‌های مختلف از جمله افزایش دایره لغات است. در مکالمه‌های روزمره نیز ما با استفاده از این کلمات می‌توانیم گفت و گوی جذاب‌تری را تشکیل دهیم.

مطالعه کردن همچنین باعث کند کردن اختلالات روانی مانند آلزایمر و با تاثیر بر روی زندگی فردی و اجتماعی به زندگی افراد انگیزه می‌بخشد.

یادگیری یک ساز

همه ی ما با شنیدن آهنگ مورد علاقه‌مان لذت می‌بریم و همین می‌تواند دلیلی برای یادگیری ساز مورد پسند ما باشد. یادگیری ساز می‌تواند جلوی کاهش شنوایی ناشی از کهولت سن را بگیرد و همچنین نقش بسزایی در تقویت مغز و مهارت‌های ذهنی دارد، حتی اگر در سنین بالا یادگیری موسیقی را شروع کنید از فواید آن بی نصیب نخواهید ماند.

خوشنویسی

بسیاری از ما بخاطر داشتن خط بد اعتماد بنفس کمی در مقابل اطرافیانمان داریم به همین دلیل تابستان فرصت طلایی برای تمرین خوش‌نویسی یا خطاطی است. خوش‌نویسی می‌تواند منجر به پرورش حواس، تقویت مهارت‌های حرکتی و ظریف، افزایش تمرکز و بهبود خلاقیت شود.

صداسازی و فن بیان

همه ما علاقمند به داشتن صدای رسا و زیبا هستیم تا در شرایط مختلف سخنمان را به طور استوار بیان کنیم و شاید مشکلاتی مانند خجالت، بد بودن تن صدا و... را داشته باشیم ایام تابستان فرصتی برای تقویت حنجره و فن بیان ما است.

کارهای متفاوتی برای پرورش مهارت‌های انسان ها وجود دارد.  افراد باید با توجه به علایق و سلایق خود بتواند از فرصت‌های خود به بهترین نحو استفاده کند و هر موفقیتی در هر زمینه با نظم و انسجام به دست می‌آید پس باید با استفاده از فرصت‌ها راه‌های مختلفی را بررسی و در نهایت فعالیت‌هایی که موجب شاد شدن ما می‌شوند را بیابیم.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: آیناز مسعودی‌نسب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار