رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اوقات فراغت زمینه آموختن مهارت‌های جدید زندگی برای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

آیین افتتاح طرح اوقات فراغت ناحیه دو تبریز؛

تبریز (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت اوقات فراغت زمینه آموختن مهارت‌های جدید زندگی برای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت زمینه آموختن مهارت‌های جدید زندگی برای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدرزاده در آیین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان ضمن تبریک ایام امامت و ولایت گفت: تمامی کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مدارس، دارالقرآن‌ها و سالن‌های ورزشی در راستای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان تبدیل به پایگاه‌هایی شده‌اند که دانش‌آموزان می‌توانند با خیالی آسوده تابستان خود را در آنجا بگذرانند، فعالیت‌های متنوعی انجام دهند و با مسائلی جدید همچون مهارت‌های جدید زندگی آشنا شوند.

وی ضمن اشاره به زیبایی اسلام اظهار کرد: در سایه امامت است که بهترین فرصت برای دعوت دل‌ها به وحدت و اتحاد بین مؤمنین و مسلمین فراهم می‌شود چرا که یکی از موضوعاتی که در عید غدیر نسبت به آن تاکید ویژه‌ای شده است بحث توجه انسان‌ها به هم‌نوع و نیازمندان در هر لحظه است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدرزاده ادامه داد: کسانی که دنباله روی امامت و ولایت معصومین و امیرمؤمنین علی(ع) هستند باید در سایه ولایت و امامت بین دلهایشان وحدت، محبت و اتحاد داشته باشند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: توجه به فضا‌ها و موقعیت‌های فرهنگی و تربیتی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار ضروری است که در این راستا امید است با انجام درست به وظایفی که در این خصوص برعهده داریم در راستای آموزش و تربیت دانش‌آموزان که جزو مسائل مهم و اساسی است گام‌های مؤثری برداریم و شاهد رویداد‌های عالی در این عرصه باشیم.

تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان هدف اصلی آموزش و پرورش است

رسول بیابانی در آیین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان ضمن تبریک ایام امامت و ولایت گفت: با توجه به سند تحول بنیادین تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان هدف اصلی آموزش و پرورش است چرا که دانش‌آموزان باید در تمام ابعاد تربیت به صورت دقیق و صحیح تربیت شوند و لذا در این راستا اساس فعالیت‌های پرورشی و حضور تربیتی که در مدارس شکل می‌گیرد نیز تربیت دینی است چرا که یکی از ابعاد مهم تربیت، تربیت دینی است.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز در کنار مسابقات فرهنگی و هنری اساس راستی آزمایی و تاثیرگذاری فعالیت‌های پرورشی و تربیتی بر روی دانش‌آموزان است تا ببینیم تا چه میزان این فعالیت‌ها بر روی دانش‌آموزان توانسته‌اند تاثیر بگذارند.

بیابانی اظهار کرد: در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان باید از تمامی ظرفیت‌ها و موقعیت های فرهنگی و تربیتی استفاده کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند به خوبی از تک تک لحظه‌های خود استفاده کنند و مهارت‌های جدیدی را روز به روز یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ تبریز تصریح کرد: غنی‌‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان یکی دیگر از مسائل مهم در این عرصه است که نیازمند توجه اساسی می‌باشد چرا که باید استعدادها و علایق دانش‌آموزان به خوبی شناسایی و کشف شود و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مرتبط با آنها به درجه اوج خود برسد که این اقدام تنها با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان میسر می‌شود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با انجام درست به وظایفی که در این راستا برعهده داریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بهترین اتفاقات در این عرصه باشیم.

خبرنگار : دانش‌آموز: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار