سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی خبر داد:

احیای 300 واحد صنعتی راکد در آذربایجان شرقی

رشد ۴۳.۵ درصدی صادرات استان

تبریز (پانا) - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از احیای 300 واحد تولیدی راکد در حوزه صنعت و معدن خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
احیای 300 واحد صنعتی راکد در آذربایجان شرقی

عبدالحمید سرتیپی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای «رسم خدمت» با اصحاب رسانه گفت: احیای واحدهای راکد، جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم بوده که ۱۴۰ واحد صنعتی کاملا راکد، ۸۰ واحد راکد در بخش معدن و ۸۰ واحد با تغییر مدیریت در آستانه‌ی راکد شدن بود که در 2 سال اخیر به چرخه‌ تولید برگشته‌اند.

سرتیپی ادامه داد: 2 هزار نفر از بابت احیای این واحدهای راکدشده به سر کار خود برگشتند.

وی افزود: نزدیک ۵۴ درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است در حالی که این رقم در کشور کمتر از ۴۰ درصد بوده و این حاکی از صنعتی بودن استان است.

سرتیپی با بیان اینکه آذربایجان شرقی، یکی از استان‌های کلیدی در حوزه صنعت است، گفت: هیچ استانی مثل آذربایجان شرقی دارای آثاری مکتوب از تجارت و اقتصاد نیست.

وی اظهار کرد: ۸۹۰ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که پروانه بهره‌برداری ۴۵۰ واحد جدید به همراه ۴۴۰ پروانه توسعه‌ای در استان است و با بهره‌برداری از این واحدها، ۲۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

سرتیپی بیان کرد: استان آذربایجان‌شرقی، یک استان صنعتی است و نقطه کلیدی در این میان، مولدسازی و صنایع نوین و تجارت و صادرات است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: هیچ کشوری بدون صادرات، امکان پیشرفت ندارد. توسعه و ارتباط با کشورهای همسایه نیز یکی از دستورات کار ما است. 

سرتیپی با اشاره به رشد 43.5 درصدی صادرات استان گفت: رشد ۴۳.۵ درصد صادرات در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که یک رشد چشمگیر و خوبی است. لذا باید از جایگاه‌ها و ظرفیت مرزی و کریدورهای بین‌المللی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه واقع شدن در مرز و همجواری با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت دیپلماسی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه، نتیجه تلاش‌های دولت سیزدهم است، گفت: این امر موجب شد تا رشد چشمگیری در توسعه صادرات این استان تحقق پیدا کنید به طوری که در ۲ ماه اول سال جاری به ۴۳.۵ درصد رسیده است.

خبرنگار : علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار