دانش‌آموزان، زیست‌شناسی را مزه کردند

تبریز (پانا) - دانش‌آموزان طی یک طرح ابتکاری از سوی دبیران دبیرستان دخترانه دکتر موحد، درس زیست‌شناسی را روی غذا طراحی و به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان، زیست‌شناسی را مزه کردند

مدل‌های برخی از اعضا و اندام‌های داخلی بدن در طرح‌هایی زیبا و ابتکاری از سوی دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه دوره دوم دکتر موحد ناحیه ۴ تبریز بر روی غذاها به اجرا درآمدند.

غذاهای چیده‌شده روی میز از دور شبیه مولاژهای آموزشی دیده می‌شوند و اگر بشقاب‌های روی میز نباشد به سختی می‌توان حدس زد که مدل‌های چیده‌شده روی میز، خوردنی هستند.

کلیه با سرخرگ و سیاهرگ، شبکیه و ساختمان بیرونی چشم، ریه، ساختمان به‌هم‌پیچیده DNA، کیسه‌های هوایی و چین‌خوردگی مغز از جمله اعضایی هستند که دانش‌آموزان، اقدام به نمایش آن‌ها بر روی غذاها کرده‌اند و اینجاست که تفکر خلاق و تدریس چندساحتی، وارد میدان می‌شود و با نگاهی به غذاها می‌توان به هنر و خلاقیت دانش‌آموزان و دبیران درس زیست‌شناسی این دبیرستان پی برد.

پری فیروزی و لیلا شیرزاد، دبیران درس زیست‌شناسی دبیرستان دکتر موحد ناحیه ۴ تبریز، متولی اجرای این طرح بودند.

دبیران با بیان اینکه این ایده را برای  پایه‌های دهم و یازدهم اجرا می‌کنیم، گفتند: بچه‌ها بیشتر راغب هستند برای بخش‌هایی که چالشی هست، خلاقیت ایجاد کنند و در جایی که علم و عمل با هم وارد می‌شوند، معجزه می‌کنند.

این دبیران گفتند: با اطمینان می‌گوییم اثری را که دانش‌آموز خلق می‌کند، هیچ وقت مطالب علمی مرتبط با آن را فراموش نمی‌کند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار