دانشآموزان، زیستشناسی را مزه کردند
تبریز (پانا) - دانشآموزان طی یک طرح ابتکاری از سوی دبیران دبیرستان دخترانه دکتر موحد، درس زیستشناسی را روی غذا طراحی و به نمایش گذاشتند.
![دانشآموزان، زیستشناسی را مزه کردند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/RB35CqBu4HzV/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHXFT_ysyo82ksAIKXaKdntA,,/%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA.jpg)
مدلهای برخی از اعضا و اندامهای داخلی بدن در طرحهایی زیبا و ابتکاری از سوی دانشآموزان دبیرستان دخترانه دوره دوم دکتر موحد ناحیه ۴ تبریز بر روی غذاها به اجرا درآمدند.
غذاهای چیدهشده روی میز از دور شبیه مولاژهای آموزشی دیده میشوند و اگر بشقابهای روی میز نباشد به سختی میتوان حدس زد که مدلهای چیدهشده روی میز، خوردنی هستند.
کلیه با سرخرگ و سیاهرگ، شبکیه و ساختمان بیرونی چشم، ریه، ساختمان بههمپیچیده DNA، کیسههای هوایی و چینخوردگی مغز از جمله اعضایی هستند که دانشآموزان، اقدام به نمایش آنها بر روی غذاها کردهاند و اینجاست که تفکر خلاق و تدریس چندساحتی، وارد میدان میشود و با نگاهی به غذاها میتوان به هنر و خلاقیت دانشآموزان و دبیران درس زیستشناسی این دبیرستان پی برد.
پری فیروزی و لیلا شیرزاد، دبیران درس زیستشناسی دبیرستان دکتر موحد ناحیه ۴ تبریز، متولی اجرای این طرح بودند.
دبیران با بیان اینکه این ایده را برای پایههای دهم و یازدهم اجرا میکنیم، گفتند: بچهها بیشتر راغب هستند برای بخشهایی که چالشی هست، خلاقیت ایجاد کنند و در جایی که علم و عمل با هم وارد میشوند، معجزه میکنند.
این دبیران گفتند: با اطمینان میگوییم اثری را که دانشآموز خلق میکند، هیچ وقت مطالب علمی مرتبط با آن را فراموش نمیکند.
ارسال دیدگاه