مدیر آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملاک عمل معلمان است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ملاک عمل معلمان برای رشد و پیشرفت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملاک عمل معلمان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی چهاردهم اردیبهشت ماه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته با اشاره به مورد تایید قرار گرفتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دیدار مقام معظم رهبری با معلمان، اظهار کرد: برنامه‌های جدی در حوزه آموزش و پرورش با تکیه بر مفاد این سند وجود دارد که تلاش تمامی همکاران بنده در مراکز شهرها و دوردست‌ترین نقاط برای تحقق اهداف این سند است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند معلمان در تربیت دانش‌آموزان، ادامه داد: همیشه مدیون معلمان هستیم و نگاه اداری و شغلی صرف به این حرفه مقدس به نتیجه خوبی منجر نخواهد شد. معلمی بدون ایثار، علاقه، اخلاص، مسئولیت‌پذیری و سوختن چون شمع برای روشن شدن آینده فرزندان این مرز و بوم، دشوار خواهد بود.

این مقام مسئول نقش معلمان در انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت وجود شخصیت‌های بزرگی مانند شهیدان مطهری، رجایی، باهنر و مفتح بود که هم معلم و هم رهبر سیاسی انقلاب اسلامی و مایه افتخار و راهنمای ما بودند، است.

آموزش و پرورش، صدها شهید بزرگ که هم سیاستمدار و هم رهبر جریان انقلاب ۵۷ و هم معلم بودند، تقدیم این نظام کرده که این نشانگر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه از همراهی تمام قد مسئولان استان آذربایجان شرقی و ائمه جمعه و  در راس آن امام جمعه محبوب تبریز و خانواده‌ها با دستگاه تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش قدردانی کرد.

سعادتی در بخش دیگری از سخنانش مسائل تربیتی و پرورشی را از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: این حوزه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و برنامه‌های پرورشی متعددی از جمله غربالگری روانشناختی دانش‌آموزان با تحقق بیش از ۸۰ درصدی، افزایش کیفیت اردوگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای افزایش برگزاری برنامه‌های تفریحی و اردویی از جمله برنامه‌ها در سال جاری در این حوزه به شمار می‌آیند.

وی به اشاره به نقش تاثیرگذار برنامه‌های تربیتی پرورشی و فرهنگی در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه استان ما در شناسایی مدارس و دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی به طور موفقیت آمیزی عمل کرده و جزو استان‌های برتر در این زمینه قرار دارد. برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی و مدارس تنها وظیفه آموزش و پرورش نبود و بیش از ۲۰ دستگاه استان نیز باید در کنار دستگاه تعلیم و تربیت باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر پایی هفتگی نماز جماعت در بیش از ۸۰ درصد مدارس استان و مشارکت ۱۲۷ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز را از جمله اقدامات در حوزه پرورشی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: اقدامات تنها به این حوزه منحصر نمی‌شود و افزایش ۱.۵ درصدی سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی برای مدارس دخترانه و برگزاری کلاس‌های جبرانی و تقویتی با مشارکت داوطلبانه همکارانمان بدون هیچ چشمداشت مالی از جمله دیگر اقدامات برای تقویت دانش‌آموزان در حوزه‌های متعدد به شمار می‌آیند.

وی، استان آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های برتر در زمینه مدیریت نیروی انسانی دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته تمامی تلاشمان را برای جبران کمبود نیرو در مدارس انجام دادیم و خوشبختانه عملکرد خوبی در بین استان‌های بزرگ داشتیم.

سعادتی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم برای تقویت مدارس دولتی و دستگاه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بزرگترین استخدام در طول دو سال گذشته در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که و بیش از ۳۰ هزار نفر جذب دستگاه تعلیم و تربیت شدند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار