حسینی در نشست مشترک کارشناسان سازمان با نمایندگان شرکت پکتوس عنوان کرد؛
تاکید بر ضرورت تهیه تجهیزات مورد نیاز دانشآموزان توان خواه
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار و نشست مشترک کارشناسان سازمان با نمایندگان شرکت پکتوس بر ضرورت تهیه تجهیزات مورد نیاز دانشآموزان توان خواه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در نشست مشترک کارشناسان سازمان استثنایی با نمایندگان شرکت دانش بنیان پکتوس گفت: «در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تعلیم و تربیت تمام ساحتی، باید چند استاندارد از جمله ، استاندارد نیروی انسانی، استاندارد محتوا، استاندار فضا ، استاندارد رویهها و استاندار تجهیزات را برای دانش آموزان با نیاز های ویژه رعایت کنیم.»
او با توجه به اینکه دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه دنیای خوبی را برای نابینایان کشور بوجود می آورد، اشاره کرد: «عدالت ترجیحی هم حکم می کند که به این سمت حرکت کنیم و تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان با نیاز ویژه را تهیه کنیم.»
حسینی ضمن تأکید بر ضرورت تهیه تجهیزات مورد نیاز دانشآموزان توان خواه افزود: «دو مسئله باید مد نظر قرار گرفته شود، یکی تأیید فنی تجهیزات که توسط کارشناسان انجام شده و دیگری تأمین منابع مالی آن است که با توجه به محدودیت های موجود در این بخش، ما باید از ظرفیتها و فرصتهای مختلف در بخشهای غیر دولتی و خصوصی استفاده کنیم.»
او افزود: «از جمله این فرصتها میتوان به مسئولیتهای اجتماعی اشاره کرد، دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها مانند وزارت نفت ، بانکها و ... سرفصلی به نام مسئولیت اجتماعی دارند که می توان بر اساس ظرفیت های قانونی، آن بخش ها را شناسایی و پیگیری کرد.»
او دومین فرصت را خیرین تجهیزات توان خواهی عنوان کرد که باید ضرورت های تهیه و خرید اینگونه تجهیزات برای آنها تببین شود که علاوه بر مدرسه سازی، در این بخش نیز سرمایه گذاری کنند.
حسینی همچنین یکی دیگر از فرصتها را کمک های خرد مردمی عنوان کرد و گفت: «باید سرفصلی در این خصوص ایجاد کنیم.»
معاون وزیر در ادامه استفاده از ظرفیت هنرمندان و سلبریتیها را به عنوان چهارمین فرصت مطرح کرد.
حسینی در پایان با بیان اینکه باید تجهیزاتی از قبیل دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه، ابتدا شناسایی شود، تأکید کرد: «ما باید علاوه بر این، کارکرد های این گونه تجهیزات و ضرورت ها و الزامات استفاده از آنها توسط دانشآموزان با نیاز ویژه و توان خواه را به دستگاهها و مراکز دولتی و به ویژه خیرین تجهیزات توان خواه بیان کنیم، تا با رویکرد مسئولیت اجتماعی شاهد حضور فعال آنها در این عرصه، همانند مدرسه سازی باشیم.»
ارسال دیدگاه