از سیاست های نهضت سواد آموزی توانمندسازی زنان و دختران روستایی است

کرمانشاه (پانا) -هرمز نوروزی فرد معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فاصله سطح سواد شهر و روستا در استان کرمانشاه از میانگین کشوری پایین تر است.

کد مطلب: ۹۸۹۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
از سیاست های نهضت سواد آموزی توانمندسازی زنان و دختران روستایی است

هرمز نوروزی‌فرد در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت هفته‌ی نهضت سواد آموزی اظهار کرد:هر ساله در استان کرمانشاه اهداف و راهبردهایی که اجرای آن برای استان اضطرار دارد با سیاست های کشوری سازمان نهضت و سواد آموزی تلفیق می شود.

او گفت: یکی از این سیاست ها برقراری عدالت آموزشی جنسیتی و منطقه ای است و در این راستا تا کنون طرح توانمندسازی دختران و زنان روستا و عشایر برای مناطق کم برخوردار کرمانشاه و بیستون برگزار شده است.

معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پروش اظهار کرد:یکی از مهم ترین اهداف نهضت سواد آموزی تحت پوشش بردن افراد بی سواد و کم سواد در سه دوره‌ی سواد آموزی،تحکیم و انتقال است که سال گذشته در این مراحل استان کرمانشاه شش بار رتبه‌ی اول کشور را کسب کرد و در سال جاری هشت بار.

این مقام مسؤول بیان کرد: براساس آخرین ارزیابی های نهضت سواد آموزی کشور، استان ما در دوره‌ی سواد آموزی،تحکیم،انتقال و آموزش رایانه بیش از صد‌در‌صد حجم تعیین شده را انجام داده است و این موفقیت مدیون و مرهون تلاش های همه دست اندرکاران این امر است.

او ضمن تقدیر از حمایت های اعضای شورای پشتیبانی به ویژه مدیرکل امور اجتماعی استانداری عنوان کرد:استان کرمانشاه در جشنواره‌شهید رجایی در هر دو مرحله‌ی استانی و کشور رتبه‌اول را کسب کرده است.

هرمز نوروزی فرد در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: با توجه به نظر مدیرکل آموزش و پرورش یکی از اهداف مهم و ارزشمند نهضت سواد آموزی در استان علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن،نشر و اشاعه‌ی فرهنگ اسلامی و آموزش رایانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار