احیاء دو هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان سپیدان

شیراز(پانا) - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، از احیاء دو هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سپیدان باکاشت گونه‌های بومی، همزمان با اجرای طرح ملی جنگلانه خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۹۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
احیاء دو هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان سپیدان

بحرینی گفت: این مراسم به همت نیروهای منابع طبیعی و با حضور مسئولان محلی، فرمانداری شهرستان، تشکلها و گروهای مردم نهاد ،ورزشکاران ، خبرنگاران و اعضای نهادهای زیست محیطی برگزار و دو هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان با کاشت گونه های جنگلی احیاء شد.

او افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بذرهای کاشت شده در سال‌های گذشته در راستای این طرح بسیار موفقیت آمیز بوده است.

او حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را نیازمند مشارکت همگانی و حضور فعال گروه‌های مردم نهاد خواند و ادامه داد: کلاس‌های آموزشی و ترویجی با همکاری انجمن سبزاندیشان برم فیروز و اداره منابع طبیعی سپیدان برنامه‌های ترویجی در روستاها و مدارس با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان و مشارکت دانش‌آموزان در قالب برنامه بذرکاری با گونه‌های جنگلی به صورت مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سپیدان اجرایی شد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان هم در این مراسم اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از اولویت‌هایی مهم دولت است که انتظار می رود مسئولان، مردم و تشکل‌ها نگاه ویژه‌ای به آن داشته و دراین راستا تلاش بیشتری کنند.

در ادامه نمایندگان گروه‌ها و تشکل‌های مردمی انجمن سبز اندیشان برم فیروز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان این مراسم نیز جمعی از طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به طبیعت بصورت نمادین عرصه‌های منابع طبیعی دامنه جنوبی کوه مجاور دانشگاه آزاد اسلامی شهر اردکان را با انجام عملیات بذر کاری احیاء کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار