سیدجواد حسینی خبر داد: ایجاد پارلمان مجازی فرهنگیان استثنایی کشور با ۲۴ هزار معلم
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ایجاد پارلمان مجازی فرهنگیان استثنایی کشور با ۲۴ هزار معلم برای استفاده از نظر و تجربیات معلمان مدارس استثنایی در تصمیمگیریها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سیدجواد حسینی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مازندران که در سالن شهیدباهنر نوشهر برگزار شد گفت: «به زودی پارلمان مجازی با حضور ۲۴ هزار معلم مدارس استثنایی کشور راهاندازی خواهد شد تا به صورت تعاملی در زمینههای مرتبط از نظرات و تجربیات همکاران و معلمان مدارس استثنایی در تصمیمسازیها و تصمیمگیریها استفاده کنیم. در این پارلمان تصمیمگیریها و بازخورد آن با نظر تمامی اعضای صورت خواهد گرفت.»
او گفت: «برای تامین نیروی انسانی ماهر تلاش میشود تا با همکاری و تعامل دانشگاه فرهنگیان این امر محقق شود.»
حسینی به عدم جذب نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی علی رغم نیاز مبرم به نیرو اشاره کرد و گفت: «در این زمینه نیز به دنبال توافق دانشگاه فرهنگیان هستیم تا با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی نیروی توانبخشی لازم جذب شود تا شاهد ارتقای کمی و کیفی شاهد توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی کشور باشیم.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح آمایش سرزمینی نیروی انسانی تا سه ماه آینده در کشور خبر داد و افزود: «برای جذب نیروی کارآمد نیازمند اجرای این طرح هستیم تا بتوانیم براساس نیازهای منطقهای، جنسیتی، مقطعی، نوع اختلال و میزان و متناسب با آن برنامهریزی برای تربیت و جذب نیروی انسانی صورت گیرد.»
او ادامه داد: «توسعه کمی و کیفی مراکز توانبخشی از برنامههای من در آموزش و پرورش استثنایی است. ۱۲۰۰۰ مدرسه پذیرا داریم، در این مدارس مناسبسازی فضا، تجهیزات و معلمان برای این افراد صورت میگیرد.»
حسینی بر ضرورت اجرای رویهها و تصمیمگیریها به صورت دانشبنیان و مشارکتمحور تاکید کرد و افزود: «در این زمینه برای اجرای دانشبنیان رویهها یک کارگروه مطالعه و تحقیق بینالمللی در حال تشکیل است. برای مشارکتمحوری نیز نظام مشارکتی تصمیمگیری از شورای مدارس تا شورای معاونان اجرا میشود تا تصمیمها در یک نظام مشارکتی گرفته شود.»
ارسال دیدگاه