طرح دینی عبادی سودای بندگی در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود

سنندج(پانا)- رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح دینی عبادی سودای بندگی(آموزش عملی وضو و نماز)در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد .

کد مطلب: ۹۷۱۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح دینی عبادی سودای بندگی در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ، با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و احکام الهی در دانش آموزان گفت: این طرح با مشارکت بیش از 850 دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه مقطع ابتدایی در شهرستان ها و مناطق تابعه استان اجرا می شود .

وی با بیان اینکه نماز یکی از زیباترین و جذاب ترین جلوه های عینی مسلمانان است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می گذارد .

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیر گذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: توسعه فرهنگ نماز خوانی و ارتقای عبودیت در 22 مدرسه مستقل و 43 مدرسه ضمیمه شهری وروستای اجرا می شود .

رنجبر عنوان کرد :120 نفر از معلمان مجری این طرح اهمیت و جایگاه این فریضه الهی را با هدف تهذیب و سازندگی روح دانش آموزان با نیازهای ویژه با شیوه های مختلف به آنان آموزش می دهند.

وی با اشاره به اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز بعنوان نخستین ستون دین محاسبه می شود گفت : اگر در تعلیم وتربیت ،پرورش و تهذیب برای دانش آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید .

وی بیان کرد : باید پذیرفت که جهان با تغییر و تحولات گوناگونی روبرو است و جوانان میهن اسلامی ما نیز از این امر مستثنی نبوده و نیستند، پس باید به گونه ای آنها را آموزش داد تا بتوانند راه درست و صحیح را انتخاب کنند .

شایان ذکر است این طرح سال گذشته با شرکت 655 نفر دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه دوره ابتدایی در 16 مدرسه مستقل و 35 مدرسه ضمیمه شهری و روستایی توسط 115 نفر از معلمان مجری این طرح در مدارس استثنایی استان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار