چهارمین جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله در ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا) - چهارمین جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله با حضور مسئولین تمامی ارگانهای ذیربط در سالن جلسات سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله در ارومیه برگزار شد

حسین عباس زاده رییس سازمان دانش آموزی استان در این جلسه اظهار داشت : یکی از اصلی ترین برنامه‌های پیش روی سازمان مانور زلزله است و از آنجا که در کشور عزیزمان گاها با این بلای طبیعی مواجه هستیم اهمیت آموزش در مورد زلزله به همه اقشار جامعه مخصوصا آینده سازان میهنمان دو چندان می‌گردد که کارشناسان و مسئولین سازمان باید تمام تلاش خود را برای مهیا کردن مقدمات آموزش در مورد اقدامات قبل،حین زلزله و بعد از آن به کار گیرند.

وی افزود : دانش آموزان باید قبل از اجرای مانور از آموزش های لازم برای پناه گیری صحیح و خروج اضطراری برخوردار شوند و در حین مانور باید تا حدودی با شرایط بحران و آمادگی با آن آشنا شوند تا در شرایط واقعی بروز حادثه دچار خوف و وحشت نشده و تا رسیدن دستگاه های امدادی بتوانند خود امدادی و دگر امدادی را انجام دهند.

رییس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در روز چهارشنبه ششم آذرماه اجرا خواهد شد، گفت: در صبح روز برگزاری مانور، " آژیر زلزله" در ساعت تعیین شده از طریق رادیو مراکز استان پخش خواهد شد. این آژیر که به منزله رویداد زلزله فرضی است، از طریق بلندگوها در مدارس نیز پخش می‌شود. مدت زمان پخش آژیر یک دقیقه خواهد بود و در طول این مدت دانش‌آموزان باید در مکان‌های مناسب پناه گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار