طیموری خبر داد: امسال طرح نماد در ۲۰ هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش خبر داد طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) امسال در ۲۰ هزار مدرسه کشور به اجرا درمی‌آید.

کد مطلب: ۹۶۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
طیموری خبر داد: امسال طرح نماد در ۲۰ هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی، رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش در نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی قطب 5 کشوری در خراسان شمالی گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۷۸ مدرسه سال گذشته زیر پوشش برنامه‌های طرح نماد قرار گرفته بودند.

عین‌الله طیموری ادامه داد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح نماد مصوب شد که تنها ۱۰ درصد آن جذب شد و امسال هم همین میزان اعتبار برای اجرای این طرح مصوب شده که تا کنون پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

او افزود: طرح نماد از سال ۹۵ در مدارس سطح کشور آغاز شده که در سال اول، ۷۲ مدرسه در استان‌های البرز، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان زیر پوشش قرار گرفت.

طیموری با اشاره به همکاری ۱۳ دستگاه و نهاد در اجرای این طرح گفت: طرح نماد در سه مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست شامل اقداماتی همچون شناسایی مشکل و آگاهی رسانی است و مشکلات، بر اساس خوداظهاری دانش آموز یا اظهارات والدین و مربیان شناسایی می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از اعتیاد وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مرحله دوم، آسیب‌های دانش‌آموز غربالگری و در مرحله سوم برای بهبودی مشکل اقدام می‌شود.

در استان خراسان شمالی تمام مدارس شهرستان اسفراین و بخشی از مدارس شهرستان بجنورد زیر پوشش طرح نماد قرار دارند. در آیا استان ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار