فضلی مطرح کرد: لزوم بسترسازی درک ارزشهای دینی متناسب با ویژگیهای نوآموزان
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد تربیت دینی کودکان دوره پیشدبستانی با آموزش غیرمستقیم و بسترسازی درک ارزشهای دینی و معنوی متناسب با ویژگیهای نوآموزان میسر میشود.
![فضلی مطرح کرد: لزوم بسترسازی درک ارزشهای دینی متناسب با ویژگیهای نوآموزان](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZWFlNjkkqa9i/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHlrXvb59fWEEsAIKXaKdntA,,/ZWFlNjkkqa9i.jpg)
به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش پیش دبستانی، رخساره فضلی با تسلیت چهلمین روز شهادت بزرگ آموزگار هستی، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)؛ گفت: «تربیت دینی کودکان دوره پیش دبستانی با آموزش غیرمستقیم و بستر سازی درک ارزشهای دینی و معنوی متناسب با ویژگیهای نوآموزان میسر میشود.»
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی حضور کودکان در این واقعه بزرگ و تجربه لحظات سخت و غمگنانه توسط آنها را یکی از رازهای بسیار عمیق حماسه سترگ کربلا دانست و با اشاره به این که پیام واقعه عاشورا و بازگشت بازماندگان پس از چهل روز حزن و سختی تا ابد ماندگار است؛ ادامه داد: «بیان این پیام برای کودکان از پیچیدگی و اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور لازم است با طراحی و اجرای فعالیتهای جذاب و متنوع تربیتی؛ آموزههایی در حد درک و فهم کودکان به آنها ارائه کرد تا بتوانند مفاهیم ارزشمندی همچون گذشت، فداکاری، صبر، سعی و ادب را درک کنند و حامل و عامل پیام کربلا به عنوان بزرگترین درس زندگی باشند.»
او افزود: «زنده نگهداشتن یاد و خاطره حسین (ع) بزرگ آموزگار آگاهی و آزادی و درسهای بزرگ کربلای حسینی در هر لحظه زندگی رسالت همه والدین و مربیان است و لازم است از این ایام برای نهادینهسازی ارزشهای دینی و معنوی حداکثر بهرهبرداری را داشته باشیم.»
ارسال دیدگاه