داستان مبهم "هیام"، از تولد تا فلج مغزی

تهران (پانا) - "هیام" نوزاد دختر آبادانی است که اسفند سال گذشته در بیمارستان شهید بهشتی آبادان به دنیا آمد اما پس از به دنیا آمدن با مشکلاتی مواجه شد و پس از چند روز بستری در بیمارستان، اعلام شد که دچار فلج مغزی شده است.

کد مطلب: ۹۵۶۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
داستان مبهم "هیام"، از تولد تا فلج مغزی

به‌گزارش ایسنا، عباس عبادی، پدر هیام با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای همسرش و نوزاد، اظهار کرد: 14 اسفندماه سال گذشته همسرم کوثر عبادی برای وضع حمل در بیمارستان شهید بهشتی آبادان بستری شد. پزشک متخصص دوران بارداری همسرم تاکید کرده بود که او باید سزارین کند اما پزشکی که در زمان زایمان حضور داشت، به هیچ کدام از این موارد توجه نکرد.

او تصریح کرد: پزشک متخصص این بیمارستان، به بیماری دیابت نوع یک، فشار خون بالای همسرم، اسناد پزشکی و حتی وزن تقریبا بالای نوزاد توجه نکرد و به زایمان طبیعی اصرار داشت. این پزشک عنوان می‌کرد که به دلیل دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اصرار به زایمان طبیعی داشته است. در نهایت صبح روز بعد، همسرم وضع حمل کرد و پس از سه چهار روز از بیمارستان مرخص شد.

عبادی با بیان اینکه طبق تشخیص پزشکان، جنین در دوره بارداری سالم بوده است، افزود: زمانی‌که به بیمارستان مراجعه کردم مرا به اورژانس بیمارستان راهنمایی کردند و مشاهده کردم که به علت زایمان طبیعی، نوزاد از ابتدای امر دچار خفگی شده است. پس از آن نوزاد را در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری کردند اما به‌دلیل نبود تجهیزات و کادر فنی، دخترم به بیمارستان طالقانی آبادان انتقال داده شد.

او ادامه داد: تا آن لحظه هیچ اطلاعی از وضعیت نوزادمان نداشتیم و پزشک متخصص اطفال بیمارستان شهید بهشتی عنوان می‌کرد که مشکل خاصی وجود ندارد و توضیحات‌شان مبهم بود. مجدداً دخترم برای انجام سی‌تی‌اسکن مغز به بیمارستان شهید بهشتی اعزام شد که در آن زمان متوجه شدم مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان با مسئولان بیمارستان‌های طالقانی و شهید بهشتی جلسه‌ای تشکیل داده‌اند بنابراین متوجه شدم که موضوع، حادتر از این صحبت‌ها است.

او گفت: در نهایت یکم فروردین‌ماه امسال نوزاد را مرخص کردند. پس از تعطیلات عید نوروز پزشکان مختلف دخترم را چکاپ کردند که تشخیص پزشک متخصص مغز و اعصاب، فلج مغزی نوزاد به دلیل ماندن در کانال زایمان طبیعی در مدت زمان زیاد و خفگی نوزاد بوده است.

عبادی عنوان کرد: تاکنون چندین‌بار به دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان نظام پزشکی مراجعه و شکایت کرده‌ام اما عنوان شده که باید در نوبت باشم در حالی‌که ممکن است این اتفاق برای نوزادان دیگر هم بیفتند.

شکرالله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان درخصوص وضعیت این نوزاد، اظهار کرد: برای چنین مواردی معمولا جلساتی تشکیل داده می‌شود اما در صورتی که این فرد شکایتی داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را از طریق سازمان نظام پزشکی پیگیری کند و در صورتی‌که قصور پزشکی از سوی پزشک یا بیمارستان رخ داده باشد، موضوع اعلام و با خاطی برخورد می‌شود.

او افزود: در حال‌حاضر این موضوع از سوی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان نظام پزشکی در حال بررسی است. اظهارنظر درخصوص چنین مواردی سخت است. اکنون در حال بررسی موضوع هستیم و اعلام نتایج این بررسی‌ها تا یکی دو ماه دیگر طول می‌کشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار