رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خبر داد: اجرای طرح «مدرسه به مثابه سازمان پژوهنده» از امسال
تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از اجرای طرح مدرسه به مثابه سازمان پژوهنده در مدارس کشور خبر داد.
فرهاد کریمی به پانا گفت: «پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برنامهای را در دست اجرا دارد با عنوان مدرسه به مثابه سازمان پژوهنده؛ این برنامه در صدد است تا ارتباط مستحکمتری بین مراکز پژوهشی، علمی و فرهنگی با مدارس ایجاد کند و در چارچوب این ارتباط روابط بین پژوهشگران و مدرسه و اعضای هیات علمی دانشگاهها و اعضای هیات علمی وزارت آموزش و پرورش با مدارس تقویت و تحکیم شود و رفتوآمد و گفتوگوی کارشناسی بین این دو بخش انجام شود.»
او ادامه داد: «از طرف دیگر این برنامه در صدد است تا زمینههای بروز و ظهور فعالیتهای پژوهشی دانشآموزان در مدارس فراهم شود.»
رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: «این مدل مدرسه به عنوان سازمان پژوهنده یکی از مطالبات سند تحول بنیادین و زیرنظام پژوهش از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این زمینه تلاش میکند بتواند در چارچوب سند تحول و مفاد زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، فرآیند پژوهشگری، پرسشگری، تفکر، خلاقیت و نوآوری را در مدارس نهادینه کند.»
کریمی گفت: «این برنامه با توجه به اینکه از چند ماه پیش در دستور کار برنامههای پژوهشگاه قرار گرفته است مطالعات مقدماتی آن انجام شده است و در سال تحصیلی جدید آن را اجرا خواهیم کرد.»
او درباره بودجه پژوهش هم گفت: «بودجه پژوهش متاسفانه راضیکننده نیست و تخصیصها فوقالعاده کم است. فکر میکنم بودجه ما در پژوهش در حدود ۹ و نیم میلیارد تومان است که اگر بخواهد تخصیص انجام شود احتمالا در حد ۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا میکند.»
ارسال دیدگاه