اختصاص یک میلیارد تومان برای ساماندهی عشایر در اردبیل

اردبیل (پانا) - فرماندار شهرستان اردبیل از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار با هدف ساماندهی و ارتقای توانمندی جامعه عشایری این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص یک میلیارد تومان برای ساماندهی عشایر در اردبیل

جواد زنجانی در جلسه شورای عشایر شهرستان اردبیل اظهار کرد: از این میزان اعتبار سعی بر این خواهد بود تا در کنار ساماندهی و توانمندی جامعه عشایری پروژه‌های تعریف شده زیرساختی عشایر منطقه تکمیل و عملیاتی شود.

او خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار علاوه بر منابعی است که دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها و در راستای جلب رضایت عشایر در فصل کوچ اختصاص داده‌اند.

فرماندار اردبیل گفت: عشایر غیور، شجاع و مرزدار ما در کنار برخورداری از تاریخ و فرهنگ بسیار غنی جزو مجموعه‌های پیشتاز در دفاع از این مرز و بوم بوده و در هشت سال دفاع مقدس نیز عشایر با تقدیم شهدای بی‌شمار ارادت قلبی خود را به انقلاب و اسلام نشان داده است.

زنجانی افزود: در مقابل این همه جانفشانی و سلحشوری عشایر خدماتی که امروز در حوزه بهداشتی - درمانی، آبرسانی و راهسازی و .. انجام می‌شود، بسیار کوچک و حقیر است.

او ادامه داد: ما از طریق تیم‌های سیار در قالب چهار مجموعه بهداشتی و اجرای 48 برنامه بیش از 122 مورد مراقبت از جامعه عشایری را انجام دادیم، به طوری که 15 زن باردار عشایری بیش از 26 مورد تحت مراقبت و ویزیت رایگان پزشکی قرار گرفته‌اند.

فرماندار اردبیل حضور تیم‌های متخصص را در خدمات‌رسانی بهداشتی - درمانی و ارائه 35 مورد مشاوره‌های رایگان به جامعه عشایری در حل مشکلات و آسیب‌ها یادآور شد و بیان کرد: در حوزه دام 560 راس دام جامعه عشایری واکسینه شده و بیش از 193 هزار لیتر نفت سفید در بین جامعه عشایری توزیع شده است.

زنجانی همچنین از مراحل تکمیل و راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازپروری معتادان خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز خدمات‌رسانی به افراد گرفتار در دام مواد افیونی کمک می‌شود تا از دام اعتیاد رهایی یابند.

او با اشاره به بزرگترین تهدید اجتماعی استکبار جهانی علیه جوانان کشورمان در گسترش مصرف مواد مخدر و آثار سوء آن تصریح کرد: همه باید مراقب باشیم تا از این تهدید تلخ دشمن آسیب جدی نبینیم که در این باب خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود در رفت و آمدهای روزانه باشند.

زنجانی تنوع تولید و توزیع موادمخدر را به شکل صنعتی در جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید راهکارهای پیشگیرانه و توسعه مشاوره‌ها در گروه‌های سنی جامعه مورد توجه قرار گرفته تا کمترین گرفتاری نسل جوان و نوجوان را به این مواد افیونی شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار