تاثیرات شگفت انگیز زالو در درمان بیماری ها

تهران (پانا) - زالو درمانی تاثیرات شگفت انگیزی در درمان بیماری‌ها دارد و می‌تواند برای بسیاری از بیماران تا رسیدن به بهبودی مفید واقع شود.

کد مطلب: ۹۵۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرات شگفت انگیز زالو در درمان بیماری ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در یک دهه اخیر رجوع به طب سنتی و استفاده از دارو‌های گیاهی در بین مردم شیوع بیشتری پیدا کرده است.

در واقع مردم با بازگشت به شیوه‌های قدیمی درمان و پیشگیری تلاش دارند از آثار و عوارض منفی دارو‌های شیمیایی دور بمانند و این مساله پس از انتشار تاثیرات منفی دارو‌های صنعتی و شیمیایی صورت گرفت.

به عقیده بعضی کارشناسان ۱۰۰ نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون به وسیله زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگ‌های قلب، گرافت‌های پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود.

یونس نجفیان متخصص طب سنتی، گفت: تاکنون۶۰۰ نوع زالو شناسایی و کشف شده است که فقط ۱۵ نوع از آن‌ها در طب پزشکی کاربرد دارند، زیرا زالو درمانی اثرات درمانی فوق العاده‌ای دارد و البته سایر زالو‌هایی که در درمان بکار گرفته نمی‌شوند چه بسا بیماری زا و خطرناک هستند.

او ادامه داد: زالو درمانی مقالات علمی بسیاری دارد که در پاب مد، آی اس آی چاپ شده و برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: یکی از روش‌های موثر بعد از جراحی پلاستیک زالو درمانی است، معمولا بعد از جراحی‌های زیبایی صورت استفاده از زالو درمانی نتیجه جراحی را بهتر می‌کند.

نتایج مثبت زالو در پیوند اعضا

جواد مجتبوی مدیر طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: زالو درمانی بیشتر در طب سنتی استفاده می‌شود البته موارد استفاده آن به وسیله متخصصین و پزشکان دوره دیده ایرانی باید مشخص باشد و برای همه افراد انجام نمی‌شود.

اوادامه داد: زالو درمانی در خارج از کشور در موارد پیوند اعضا قبل از عمل جراحی انجام می‌شود و تاکنون نتایج مثبتی هم داشته است.

مدیر طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی گفت: زالویی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از گونه‌ای باشد که اثرات درمانی مثبت دارد.

مجتبوی در رابطه با اینکه زالودرمانی برای چه بیمارانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد افزود: در بیماری‌های تب دار و حاد، بیماران گوارشی و بیمارانی که کم خونی دارند استفاده نمی‌شود.

او ادامه داد: برخی ممکن است یک زالو را برای چند نفر استفاده کنند و این کاملا غیر بهداشتی و خطرناک است.

موجودی کوچک و دوست داشتنی به نام زالو

میرزایی پرورش دهنده زالو گفت: در چند سال اخیر واردات زالو به ما آسیب زده، اما چون زالو یک موجود یک بارمصرف است هر چه در این زمینه تولید داشته باشیم می‌توانیم به فروش برسانیم.

او ادامه داد: قیمت زالو بیشتر فصلی است، در فصل تابستان، چون زالو در استان‌های شمالی کشور فراوان است قیمت زالو کمی پایین تر، اما در فصل زمستان بالاتر است و خوشبختانه ما با تولید زالو این قیمت را در حد تعادلی خود نگه می داریم.

درست است که زالو‌ها موجودات زشت و چسبناکی هستند و در باور ما خون انسان را سر می کشند، اما درپشت پرده زندگی تاریک و ترسناک همین موجودات زشت، حقایقی باور نکردنی وجود دارد که باعث می شود ما این خون آشام‌های کوچک را دوست داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار