/یادداشت/

ترس از شکست در انتخابات باعث انصراف یوسف کرمی شد؟

خبرگزاری پانا: یوسف کرمی تکواندو کار تیم ملی ایران پس از این که اردوی تیم ملی را پر سر و صدا ترک کرد اما در مقابل برگشت بی سر و صدایی را داشت.

کد مطلب: ۹۵۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حدود دو ماه از موضوع ترک اردو توسط یوسف کرمی می گذرد، تیم ملی تکواندو که به منظور شرکت در تورنمنت های اسپانیا و تونس اردویی را برپا کرده بود، ظاهرا این اردو بر وقف مراد یوسف کرمی نبود و وی هم تصمیم به ترک اردو گرفت. یوسف کرمی دلیل ترک اردو را مناسب نبودن شرایط بیان کرد و گفت: دلیل خاص دیگری ندارد. اما پس از پیگیری اصحاب رسانه معلوم شد یوسف کرمی برای این که بتواند در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر کاندید شود، اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

بعد از آن که کاپیتان یوسف اردوی تیم ملی را ترک کرد، فدراسیون هم تمام اختیارات را به عهده خود او گذاشت و اعلام کرد که تصمیم یوسف کرمی برای ما قابل احترام است و فدراسیون در این موضوع دخالت نخواهد کرد. با وجود چنین شرایطی کادر فنی تیم ملی به کاپیتان یوسف یک هفته فرصت دادند تا به اردوی تیم ملی بازگردد. ولی سیاست شیرین تر از این حرف ها است که کسی بتواند نظر خود را عوض کند.

آیا حضور در عرصه سیاست ارزش این را داشت که وی اردو تیم ملی را رها کند؟ جالب تر این که یوسف کرمی قبل از این اردو تیم ملی را ترک کند گفته بود که برای حضور در عرصه سیاست هیچ میلی ندارد و در واقع حضور در عرصه سیاست برایش زود است و اکنون به این موضوع فکر نمی کند. معلوم نیست در این میان چه اتفاقی افتاد که نظر کاپیتان یوسف عوض شد و به فکر کاندید شدن در شورای شهر افتاد.

اما کرمی پس از 2، 3 هفته وقتی در عرصه سیاست و در حد تبلیغات خود را آزمایش کرد، به یک باره گفت که دلش برای مبارزه بر روی شیاپچانگ تنگ شده است و در راستای همین موضوع انصراف خود را از کاندیداتوری چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اعلام کرد و گفت دوست دارد در حال حاضر برای تیم ملی تکواندو ایران افتخار آفرینی کند. انصراف وی در شرایطی رقم خورد که خیلی ها معتقدند که ترس از شکست در انتخابات باعث شده است تا کاپیتان تیم ملی تکواندو از فعالیت در عرصه سیاست فعلا منصرف شود.

این تصمیم یک نتیجه و شکست دیگر برای کرمی داشت چرا که تیم ملی تکواندو خود را برای شرکت در مسابقات جهانی مکزیک آماده می کند و او نمی تواند همراه ملی پوشان در این رقابت ها باشد. سرمربی تیم ملی تکواندو هم اعلام کرده است که یوسف کرمی تا بعد از مسابقات جهانی مکزیک در ترکیب تیم ملی هیچ جایی را ندارد. سرمربی تیم ملی معتقد است که تکواندو کاری که اردوی تیم ملی را ترک کرده است، دیگر تا اطلاع ثانوی جایی در ترکیب تیم ملی نخواهد داشت.

مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی تکواندو می گوید: یوسف کرمی بخت بزرگی را از دست داد اما هر کس بر اساس تصمیم خود عمل می کند و ما هم به تصمیم یوسف احترام گذاشتیم. حال وی می تواند در تمرینات تیم ملی حضور یابد و تجربیات خود را به هم تیمی های خود انتقال دهد تا ملی پوشان بتوانند در رقابت های جهانی مکزیک نتایج خوبی را کسب کنند. از طرفی همه چشم ها به جانشین یوسف کرمی دوخته شده است تا ببینند در رقابت های جهانی چه خواهد کرد. مهدی خدابخش که در تورنمنت های اسپانیا و تونس اعتماد سرمربی تیم ملی را جلب کرده است، سعی بر این دارد تا در رقابت های جهانی هم با کسب مدال این اعتماد را بیشتر کند.

اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که کاپیتان یوسف برای مسابقات آسیایی چه خواهد کرد و چه برنامه ای را خواهد داشت تا به روز های اوج خود برگردد.

محمدرضا رمضانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار