در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

کاوه سجادی حسینی: فیلم‌های طنز به دلیل ادبیات خاص‌شان باید رده‌بندی سنی شوند

با اجرایی شدن نظام رده‌بندی سنی مشکل اکران بسیاری از فیلم‌ها حل می‌شود

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «بوفالو» عقیده دارد به دلیل ادبیات خاصی که طی سال‌های اخیر در فیلم‌های طنز استفاده می‌شود این فیلم‌ها حتما باید بر اساس رده سنتی مخاطبان تقسیم‌بندی شوند.

کد مطلب: ۹۵۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کاوه سجادی حسینی: فیلم‌های طنز به دلیل ادبیات خاص‌شان باید رده‌بندی سنی شوند

کاوه سجادی حسینی، نویسنده و کارگردان سینما که فیلم‌های «بوفالو»، «بی‌سر» و «شب بیرون» را در کارنامه هنری خود دارد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نظام رده‌بندی آثار سینمایی و تأسیس شورای رده‌بندی سنی اظهار کرد: «به نظر من تأسیس شورای رده‌بندی سنی اتفاق خوبی است که از سال‌ها پیش در بسیاری کشورها اجرا می‌شود و سینمای ایران نیز به چنین نظامی احتیاج داشت.»

وی درباره نکات مثبت نظام رده‌بندی سنی گفت: «با اجرایی شدن نظام رده‌بندی سنی در سینمای ایران مشکل اکران بسیاری از فیلم‌ها حل می‌شود. فیلم‌هایی که نامناسب تشخیص داده شدند و از اکران آنها جلوگیری شد.»

این فیلمساز به چالش‌هایی که ممکن است برسر راه این رویداد نظارتی سینمای ایران ایجاد شود اشاره کرد و گفت: «نکته اینجاست که نگاه این شورا نباید تنها به فیلم‌های اجتماعی و تلخ باشد. امروز فیلم‌های طنز بسیاری ساخته می‌شود که به دلیل وجود کلام نامناسب و شوخی‌های جنسی باید رده‌بندی شوند و وقتی این اتفاق بیفتد مخاطبان فیلم مشخص خواهند شد.»

سجادی حسینی توضیح داد: «با توجه به فراگیربودن فیلم‌های طنز و مخاطبانی که از همه گروه‌های سنی در خانواده‌ها دارند شاید این‌طور به نظر برسد که فیلم‌های طنز برای همگان مناسب هستند درحالی که این‌طور نیست و این فیلم‌ها خصوصاً به دلیل ادبیاتی که این سال‌ها در آثار طنز استفاده می‌شود، باید رده‌بندی شوند.»

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی کشور، طی روزهای اخیر درباره تعیین نظام رده‌بندی سنی فیلم‌ها به انتصاب هیات ۳۰ نفره‌ای برای تعیین درجه سنی فیلم‌ها اشاره کرد و گفت که در نظام‌نامه اکران برای فیلم‌هایی که محدودیت سنی برای آن در نظر گرفته می‌شود، محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد اما اجرای آن به صورت مشارکتی است چراکه فرهنگسازی لازم نیز باید بر روی بحث رده بندی سنی انجام گیرد.

به گفته رئیس سازمان سینمایی، رده‌بندی منحصر به درج لوگو روی فیلم نیست و عبارات هشداردهنده روی اقلام تبلیغاتی، سامانه‌های فروش، سر در سینماها و ... نیز درج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار