معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه بیستمین اردوی ملی دانش آموزان عشایر پسر سراسر کشور:

دانش آموزان عشایری به فراگیری آموزش های حرفه ای و مهارت آموزی توجه ویژه داشته باشند

مشهد (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه بیستمین دوره اردوی ملی دانش آموزان عشایر پسر سراسر کشور که به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار شد توجه ویژه دانش آموزان عشایری به فراگیری آموزش های حرفه ای و مهارت آموزی را مهم و ضروری دانست.

کد مطلب: ۹۴۵۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان عشایری به فراگیری آموزش های حرفه ای و مهارت آموزی توجه ویژه داشته باشند

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: عشایر جزو لاینفک فرهنگ ایران هستند و علیرغم اینکه جمعیت کل عشایر ایران قریب به دو میلیون نفر است اما همین میزان جمعیت تاثیرات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و سیاسی بسیار زیادی بر تاریخ و جامعه ایران زمین داشته اند و به همین دلیل این جمعیت غرورآفرین باید همیشه قدر داشته های خود را بدانند.

وی افزود: لباس زیبا، لهجه قشنگ، آداب و رسوم فاخر و اشعار زیبایی که توسط عشایر ایران سروده شده همگی نشان می دهد چقدر عشایر از باب این داشته ها و این میراث معنوی، قوی و غنی هستند.

الهیار ترکمن خطاب به دانش آموزان عشایر گفت: حمایت، صیانت و پاسداری از فرهنگ و سنت های عشایری یکی از اصلی ترین وظایف شماست و شما وظیفه دارید همه ارزش های تاریخی و فرهنگی خود را به نسل های بعد از خود منتقل کنید.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شما دانش آموزان عشایر باید بیاندیشید که چگونه می خواهید آینده جامعه خود را بسازید و قطعا فراگیری آموزش های حرفه ای و مهارت آموزی یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که با استفاده از آن می توانید آینده خود را بسازید و برای جامعه عشایری مفید باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار