صدور 20 مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان مُهر

مُهر ( پانا )- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر از ایجاد فرصت های خود اشتغالی و اشتغال خانوار روستایی با احداث واحدهای تولیدی کوچک و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک به عنوان منبع درآمد جانبی، خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
صدور 20 مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان مُهر

غلامحسین مظاهری در گفت‌وگو با پانا افزود: درراستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در خصوص افزایش تولید در محیطهای کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری از زمینهای خرد و کوچک کشاورزی و ایجاد واحدهای گلخانه ای کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها، شهرها و شهرک‌های مسکونی اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان گلخانه های کوچک مقیاس در سامانه پنجره توسط همکاران این مدیریت شده است.

مظاهری ادامه داد: این طرح با اهداف ایجاد فرصت‌های خوداشتغالی و اشتغال خانوار روستایی با احداث واحدهای تولیدی کوچک و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک به عنوان منبع درآمد جانبی، توسعه فرهنگ کشاورزی و خانواده و تجربه‌اندوزی و کسب مهارت‌های لازم در راستای آشنایی بیشتر با شیوه‌های مدرن کشاورزی و کشت و تولید در محیط‌های گلخانه‌ای، اجرا می‌شود.

او حفاظت و حمایت از کاربری کشاورزی اراضی خُرد و کوچک و بهره‌برداری اقتصادی از آن‌ها ،افزایش تولید در جوار مراکز جمعیتی و اقامتی، را ازدیگر اهداف طرح برشمرد و افزود: تاکنون در شهرستان مُهر بیش از ۲۰ مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در سطح پنج هزار و 390 متر مربع صادر و حدود ۲۵ نفر از متقاضیان نیز در حال پیگیری برای صدور مجوز از سامانه پنجره خدمات الکترونیک جهاد کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: از مزیت‌های این طرح می‌توان به سرعت بخشیدن در صدور مجوز برای احداث این واحدها و همچنین عدم نیاز به اخذ استعلامات از ادارات اشاره کرد.

مظاهری خاطرنشان کرد: برای احداث این واحدها تسهیلات با بهره کم نیز در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: عدنان عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار