قمی: مدرسه سازی باقیات و صالحات است

تهران (پانا) – محمد قمی اهمیت مدرسه سازی را در ساخت مکانی برای تلاقی خون و قلم اعلام کرد که از درون آن دانش آموزان شهید می جوشند.

کد مطلب: ۹۲۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قمی: مدرسه سازی باقیات و صالحات است

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم کلنگ زنی دبستان شهید ادیبی که در منطقه14 واقع است، گفت: تاریخ بشریت با دو عنصر رقم می خورد. از قلم و خون که دو عنصر سازنده تاریخ اند. از یکسوی تاریخ، خون شهیدان می جوشد و از سوی دیگر قلم اندیشمندان می خروشد و هرگاه این دو خون و قلم به هم پیوند بخورند شط بوجود می آید که این شط عزمت و انسانیت و جوانمردی و مروت و فتوت است.

وی افزود: عاشورا را یکروز نمی دانیم و یک تاریخ می دانیم چون پیوند خون و قلم را داریم. زیرا امام حسین در زمان خودش عالم ترین انسان روی زمین بوده است. بعد از انقلاب شهید مطهری را داریم که فیلسوف و صاحب قلم است و وقتی شهید می شود باز شط دیگری رقم می خورد. مدرسه نیز محلی است که خون و قلم را می پروراند. مدرسه محل آموزش است و محلی برای اندیشه و بارور کردن اندیشه است.

قمی با اشاره به تعداد دانش آموز و دانشجوی شهید در زمان جنگ گفت: اینکه می گویند مدرسه را محکم بسازید به این معنی نیست که چند آجر را روی هم بگذارند، منظور این است که در این ساختمان که نشسته اند دانش آموزانی تربیت شوند که برای کشور مفید باشند. کسانی باشند که دانش هسته ای و دانش سلول های بنیادی را گسترش می دهند. کسانیکه در صنعت و خودروسازی برای مملکت مفید باشند. به همین دلیل است که مدرسه باقیات و صالحات است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی برای انشعاب و پول آب و برق و گاز مدارس تسهیلاتی فراهم کرد. قرار بود وقتی خیرین مدرسه ساز مدرسه می سازند مطابق 50 درصدی که آنها خرج می کنند 50 درصد هم دولت خرج کند و دولت باید این مقدار را بپردازد. قطعا دولت این کار را انجام میدهد حتی اگر دیر انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار