مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی مازندران:

بیشتر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تجهیزات پایه مورد نیاز مردم را دارد

ساری (پانا) - مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی مازندران اعلام کرد که بیشتر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تجهیزات پایه مورد نیاز مردم را دارد.

کد مطلب: ۹۲۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بیشتر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تجهیزات پایه مورد نیاز مردم را دارد

محمد خورشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، مهمترین عملکرد سازمان تأمین اجتماعی را در حوزه درمان برشمرد و گفت: «معنای سازمان تأمین اجتماعی تا سالیان گذشته در واقع به آن دفترچه بیمه درمانی مربوط می‌شد که تا به دست بیمه شده نمی‌رسید معنای بیمه شدن برایش قابل لمس نبود به همین دلیل حوزه درمان در این سازمان بسیار مورد توجه قرار گرفت.

او دارو را از کالاهای اساسی و ویژه بحث سلامت دانست که حساسیت‌های خاصی در مورد آن چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی وجود دارد: «زمان باز بودن داروخانه در بیمارستان‌ها در عین ارائه خدمات به مردم، باید یک چهارچوب اداری رعایت شود. نمی‌توان قوانین را زیر پا گذاشت با این برداشت که مردم مشکل دارند. این داروخانه ها حق باز بودن در ظهر و بعدازظهر را ندارند. هیچ بیمارستانی حق ارائه داروی سرپایی در ساعات بعدازظهر را ندارد. هم به دلیل بخش خصوصی هم در پروتکل بیمارستانی مگر داروهای اورژانسی.»

او تأکید کرد که بسته بودن داروخانه‌ها در ساعات عصر به دلیل مسائل قانونی است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به فعالیت 5 بیمارستان ملکی در پنج شهر استان و 14 مرکز درمانی در 14 شهرستان گفت: «38 بیمارستان دولتی و خصوصی تأمین اجتماعی در استان فعال هستند که از این جهت جزو استان‌های درجه یک هستیم.»

خورشیدی به فعالیت 8 بیمارستان خصوصی تامین اجتماعی در مازندران اشاره کرد و گفت: «دو بیمارستان در سال گذشته لغو قرارداد کردند که یکی از آنها بعد از 5 ماه مراجعه کرد و مجدد قراداد بست و لغو قرارداد یک بیمارستان دیگر هنوز ادامه دارد.»

او ادامه داد: «هفت بیمارستان دیگر ما طبق روال در حال فعالیت هستند.»

به گفته خورشیدی در سال 97 مراجعه بیش از 17 میلیون و 500 هزار نفر از بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های دانشگاهی و تأمین اجتماعی به ثبت رسید که شامل موارد درمان سرپایی و بستری بود و تقریبا 5 میلیون مراجعه کننده مستقیم بوده‌اند و بقیه غیرمستقیم.»

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی مازندران اشاره کرد که در مجموع حدود 10 درصد از مراجعات سال 97 به درمان مستقیم مربوط می‌شد.

خورشیدی اعلام کرد که 10 درصد از تخت‌‌های بستری استان مازندران در اختیار بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی است و ادامه داد: «اکنون تعداد تختهادر بخش‌های خصوصی و دولتی تقریبا با یکدیگر برابر است و اینگونه نیست که تخت کم داشته باشیم.»

او با بیان اینکه بیشتر بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تجهیزات پایه نیاز مردم را دارد، گفت: «ما مجوز سیتی آنژیو را برای بیمارستان ولیعصر دریافت کردیم. به دلیل تحریم‌ها هنوز مجوز اعتبار خرید را نگرفته‌ایم ولی بستر کار آماده است.»

خورشیدی اعلام کرد که بدهی پزشکان تا تیر 97، پزشکان خانواده تا اردیبهشت 97، داروخانه‌ها تا بهمن 97، آزمایشگاه تا شهریور 97 و رادیولوژی تا خرداد 97 پرداخت شد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران به طرح‌های در دست اقدام برای ارتقای سطح درمانی اشاره کرد: «در بحث هتلینگ بیش از 13 و نیم میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شد. در این طرح تلاش شد اتاق بیماران به حداقل تعداد تخت برسد و اکنون بیش از سه تخت در اتاق‌های بیمارستان دیده نمی‌شود. در همه اتاق‌ها قرار است سرویس بهداشتی تعبیه شود و امکانات اولیه بیمار باید در آن اتاق‌ها فراهم شود.»

او ادامه داد: «دو تا از اورژانس‌های بیمارستان‌ها هم در سال گذشته اصلاح و استاندارد‌سازی کشوری شد. یکی بیمارستان ولی عصر که حدود 7 میلیارد تومان هزینه شد. 40 تخت اورژانسی در این بیمارستان وجود دارد که قبلا تعداد آن 10 تخت بود.»

خورشیدی به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه بیمارستان نکا اشاره کرد و گفت: «برای دو بیمارستان حکمت ساری و بیمارستان نکا زمین خریده شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار