جشنواره جابر بن حیان، فرصتی برای تقویت روحیه پژوهشگری دانش آموزان
همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان طرح جابربن حیان را طبق سند تحول بنیادین فرصتی برای تقویت ارتباط خانه و مدرسه و همچنین روحیه پژوهش گری دانش آموزان بیان کرد.
محمد پورداود در نهمین جشنواره جابر بن حیان گفت: این جشنواره باعث تقویت روحیه پژوهش گری و پرسش گری دانش آموزان، افزایش روحیه کار تیمی، تقویت مهارت های دستی از طریق ساخت مدل و اعتماد به نفس و خلاقیت آنان می شود.
پورداود با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای مبنای نظری و راهکار عملیاتی است گفت: طبق راهکار ۵-۱۸ این سند دانش آموز باید خلاق باشد و راهکار ۱-۱۶سند تحول به دانش آموز فرصتی می دهد که خلاقیت خود را به منظر تعلیم کاران بکشاند.
او با اشاره به چرخش های کلان تحول آفرینی همچون تبدیل مدرسه به یک نهاد فرهنگی تربیتی، تصریح کرد: این جشنواره ضمن آشنا کردن دانش آموز با بستر تحقیقات آکادمیک و شکوفا کردن استعدادهای نهفته که از مهم ترین رویکردهای جشنواره است باعث تقویت نوشتار فارسی از طریق گزارش نویسی و فرصتی برای خلق موقعیت های جدید یادگیری می شود.
پورداود در ادامه افزود: جشنواره جابربن حیان عاملی برای ایجاد جو رقابت علمی سالم و سازنده محسوب می شود.
ارسال دیدگاه