پرسشگری، موجبات رشد و شکوفایی<span style="font-size:۱۴px;">دراین مراسم حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع دانش آموزان، همکاران و اولیا با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های عظیم کشور هستند از حمایت و همراهی اولیا و مربیان

مشهد (پانا) - آیین تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره جابربن حیان در پژوهش سرای ثابت ناحیه ۳ مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۸۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پرسشگری، موجبات رشد و شکوفایی<span style="font-size:14px;">دراین مراسم حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع دانش آموزان، همکاران و اولیا با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های عظیم کشور هستند از حمایت و همراهی اولیا و مربیان
دراین مراسم حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع دانش آموزان، همکاران و اولیا با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های عظیم کشور هستند از حمایت و همراهی اولیا و مربیان در ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش و تشویق و ترغیب دانش آموزان به اجرای این پروژه تقدیر نمود وی با اشاره به اینکه پرسشگری جزئی از فطرت انسان است افزود: امروزه نظام تعلیم و تربیت بیش از هر زمان دیگر نیازمند پرورش دانش آموزان کنجکاو و پرسشگر است این پرسشگری موجبات شکوفایی حس خلاقیت و استعداد را در بر دارد او از اولیا و مربیان خواست که درفضای امن و مناسب پاسخگویی ایده‌ها، پرسش‌ها و سوالات دانش آموزان باشند وزمینه رشد وتوانمندی های آنان را فراهم آورند. درسنی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد با اشاره به اینکه ساحت علمی و فناورانه یکی از ساحت های مورد تأکید سند تحول بنیادین می باشد افزود: ضروری است دانش آموزان فعالیت ها و اقداماتی را در راستای پژوهش و تربیت روحیه پژوهش محوری انجام دهند جشنواره جابربن حیان با رویکرد پژوهش محوری و با هدف آشنایی با تربیت علمی و فناورانه دانش آموزان با استفاده از روش های خلاق، فعال و گروهی ایشان رابه سمت تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند و زمینه را برای آموزش با کیفیت و یادگیری معنادار و اثربخش که باعث پویایی نظام آموزش و پرورش می‌شود فراهم می‌کند همچنین در این مراسم مهران فر، معاون آموزش ابتدایی ناحیه سه ضمن تشکر از همراهی اولیاء دانش آموزان بیان کرد ؛ این طرح یکی از طرح های اصلی آموزش ابتدایی است که مشارکت فعال سه گانه های موثر نظام تعلیم و تربیت یعنی معلمان ، دانش آموزان و اولیا را در برمی گیرد. وی افزود: در سال تحصیلی کنونی تعداد ۱۳۲۲پروژه در سطح مدارس توسط ۲۰۵۴دانش آموز اجرا و ثبت شده است که رشد ۶درصدی را نسبت به سال تحصیلی گذشته شاهد بوده ایم و از این تعداد ۴۳۰پروژه در نمایشگاه ناحیه ای در ۴روز به معرض نمایش گذاشته شده است. و در این مراسم از ۱۰۴دانش آموز در قالب ۵۷پروژه برگزیده در مرحله ناحیه ای تجلیل به عمل آورده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار