ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر آغاز می‌شود

علی رمضانی: تربیت ۲۴۰۰ مدرس اردویی از سوی ۲۰۲ نفر از مدرسان کشوری در دستور کار قرار دارد

تهران (پانا) - جلسه کمیسیون فعالیت‌های تابستانی سال ۹۸ صبح امروز با حضور علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش و دیگر اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد‌.

کد مطلب: ۹۲۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر آغاز می‌شود

علی رمضانی در این جلسه گفت: «سیاست آموزش‌ و پرورش با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ششم، تمرکز بر مهارت‌آموزی است و در این زمینه آموزش و پرورش قبول کرده است که ورود جدی داشته باشد. بنابراین در کنار دوستان در حوزه آموزش مصمم هستیم بحث مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ایجاد فضای شاد را برای دانش‌آموزان جدی بگیریم.»

او افزود: «امسال سیاست ما در پایگاه‌های تابستانی به این شکل است که بتوانیم طبق نامگذاری سال بر مبنای حمایت از تولید کالای ایرانی تلاش کنیم برنامه حمایت از این موضوع را با راه‌اندازی دبیرخانه‌ای در یزد با حمایت تشکل‌ها و شورای دانش‌آموزی داشته باشیم.»

رمضانی ادامه داد: «در کانون‌های فرهنگی تربیتی سیاستی که در پیش گرفته‌ایم برگزاری جشنواره تولیدات کالای ایرانی در سراسر کشور است به طوری که هر استان یک جشنواره را در دستور کار خود قرار دهد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای‌ پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: «یک دغدغه جدی هم داریم و آن حمایت از تولیدات بومی و محلی است، باید بتوانیم از ظرفیت وزارت آموزش‌ و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی کمک بگیریم تا در پایگاه‌های تابستانی نمایشگاهی از تولیدات استان‌ها در مدارس راه‌اندازی شود و برای هر دانش‌آموز یک مهارت دیده شود.»

رمضانی بر لزوم توسعه مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی در میان دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: «تمام فعالیت‌های ما باید براساس نگاه فرهنگی هنری باشد بنابراین باید از ورود دانش‌آموزان به بنگاه‌های اقتصادی حمایت کنیم.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: «اردوها و فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مورد استقبال دانش‌آموزان هستند. ظرفیت‌های ویژه دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها و ظرفیت‌های پژوهش‌سراها می‌توانند برای مهارت‌آموزی به ما کمک کنند.»

او در ادامه گفت: «انتظار داریم از نهادهای بیرون آموزش‌ و پرورش در این راستا به‌ ما کمک کنند تا بتوانیم این رسالت را انجام دهیم.»

رمضانی از شروع ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی از هفته اول تیر خبر داد و گفت: «امیدوارم امسال بتوانیم به ۳۰ هزار پایگاه برسیم. همچنین در معاونت پرورشی و فرهنگی برای ۳ استان سیل‌زده برنامه ویژه شادی‌آفرین داریم.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش از افتتاحیه برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی در شهر آق‌قلا در استان گلستان خبر داد و گفت: «تربیت ۲ هزار و ۴۰۰ مدرس اردویی را در دستور کار داریم که ۲۰۲ نفر از مدرسان کشوری این کار را انجام خواهند داد.»

او افزود: «امسال درصد شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی هنری رشد 60 درصدی داشت و حدود ۵ میلیون نفر در بخش سرود شرکت کردند.»

رمضانی به برگزاری برنامه‌های احلی‌ من‌ العسل، همیار مشاور و برنامه مهارتی و تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: «برای داشتن مدرسه شاد نیاز به مربی شاداب داریم که این موضوع از سوی تمام دفاتر معاونت در حال پیگیری است.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در ادامه به برنامه‌های مختلف تشکل‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: «باید برای دانش‌آموزان استثنایی هم برنامه داشته باشیم و این فرصت را در فعالیت‌های تابستانی برای این دسته از دانش‌آموزان فراهم کنیم.»

او به بحث بازی‌های رایانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: «از سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارشاد در این‌ باره امضا کردیم و ۴۰ نفر از برگزیدگان کشوری را آموزش دادیم. امسال نیز در انجمن بازی‌سازی رایانه‌ای این کار فرهنگی را ادامه خواهیم داد.»

نیازمند بازنگری و بازمهندسی در حوزه اوقات‌ فراغت هستیم

اردشیر دهقانی، معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی نیز در ادامه این جلسه گفت: «۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و اکنون نیازمند بازنگری و بازمهندسی در حوزه اوقات‌فراغت هستیم.»

او اوقات‌فراغت را یک فعالیت مستمر در طول سال دانست و گفت: «باید استراتژی‌ها تغییر کند و محور فعالیت‌ها در صف باشد. همچنین باید فضاها را متناسب با نیازها و علائق بچه‌ها ترمیم کنیم. اوقات‌فراغت یک امر دلخواه و اختیاری برای دانش‌آموز است. شکاف نسلی امروز در جامعه دیده می‌شود. برخی صاحبان امر تربیت معتقدند برای سنجش استحکام فعالیت‌های تربیتی باید شاخص اصلی را اوقات فراغت بدانیم‌.» معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در پایان صحبت‌هایش تنها ماموریت معاونت پرورشی و فرهنگی را غنی‌سازی اوقات فراغت دانست.

عظیم محبی، نماینده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نیز در ادامه این جلسه بر رویکرد پایگاه‌های تابستانی مبنی‌بر مهارت‌آموزی و تقویت کارآفرینی تاکید کرد و پیشنهاد داد بخشی از فعالیت‌های تابستاتی به‌ سمت تولیدات بازی‌های رایانه‌ای و ایجاد کسب‌وکار سوق داده شود.

در این جلسه اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی و نمایندگان معاونت‌های آموزش‌ و‌ پرورش هم نظر و پیشنهادهای خود را درباره هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های تابستانه توضیح دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار