بررسی "آیین های موسیقایی رمضان" در نهمین نشست مسئله فولکلور

اصفهان (پانا) - سلسله نشست های بررسی مسأله فولکور و فرهنگ عامه در ایران امروز از سوی موزه عصارخانه شاهی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۹۱۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی "آیین های موسیقایی رمضان" در نهمین نشست مسئله فولکلور

موزه عصارخانه شاهی به عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه و یکی از مراکز هنری وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه هشتم خردادماه ساعت 17:30 در نهمین نشست خود به بررسی مسأله فولکور و فرهنگ عامه با موضوع "آیین های موسیقایی رمضان" می پردازد.
فرهنگ عمومی‌ یا فولکلور یکی از اجزای سازنده فرهنگ است. همه فرهنگ های شناخته شده در جهان، چه در جامعه‌های ابتدایی و روستایی که تکنولوژی و ابزار کار ساده و ضعیف دارند و چه در جامعه‌های پیشرفته و صنعتی که از تکنولوژی پیچیده و ابزار نیرومند برخوردارند، واجد فرهنگ عامه می‌باشد و صورت هایی از آن را به کار می‌برند.
فرهنگ عمومی جزیی از سنت های آموخته انسان و از میراث اجتماعی جامعه اوست. بعضی، ادبیات شفاهی را فرهنگ عامه و خود فرهنگ عامه را مقوله ادبی یا هنری فرهنگ پنداشته اند. برخی دیگر همه آداب و رسوم، سنت ها ، آیین ها و جشن ها، ادب و هنر را در جامعه ابتدائی و روستایی و بازمانده آنها را در جامعه‌های پیشرفته صنعتی که به صورت شفاهی منتقل می‌شود، فرهنگ عامه دانسته‌اند.
نهمین نشست از این سلسله نشست ها با حضور هوشنگ جاوید پژوهشگر پیشکسوت موسیقی در محل موزه عصارخانه شاهی واقع در میدان نقش جهان، بازار عطارها، ورودی سرای مخلص برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار