مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

باید از همه ظرفیت ها برای ریشه کن کردن بی سوادی استفاده شود

گلستان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای ریشه کن کردن بی سوادی استفاده شود.

کد مطلب: ۹۱۷۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
باید از همه ظرفیت ها برای ریشه کن کردن بی سوادی استفاده شود

جلسه کمیته واگذاریهای سواد آموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، حسینعلی همراه معاون سوادآموزی و قدرت الله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان و دیگر اعضا در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان بابت تلاش های صورت گرفته اظهار کرد: با توجه به تعریفی که از سواد داریم و نیز با توجه به پراکندگی سواد آموزان، کار آموزش دهندگان سواد بیش از پیش سخت شده است از این رو این کار همتی والا و روحی خستگی ناپذیر می طلبد.

گوهری راد با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: حتی وجود یک نفر بی سواد هم مایه ننگ انقلاب است، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای ریشه کن کردن بی سوادی استفاده شود زیرا آسیب های ناآگاهی و نادانی قابل اغماض و جبران نیست از این رو ما باید تلاش کنیم تا نرخ بی سوادی هر ساله در استان کاهش یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت های طرف قرار داد با نهضت سواد آموزی باید نو آوری و خلاقیت در کار داشته باشند گفت: ما به این شرکت ها به عنوان یک ظرفیت نگاه می کنیم و این شرکت ها باید بتوانند خدمات جدیدی به سواد آموزان ارائه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اضافه کرد: تسهیل در امر ثبت نام مورد تاکید ماست و شناسایی، جذب و ثبت نام از وظایف شرکت های طرف قرار داد به شمار می رود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 95 تعداد بی سوادان استان 68 هزار نفر است که از این تعداد 45 هزار نفر زن و 23 هزار نفر مرد می باشند.

همراه افزود: درصد با سوادی استان 94.3 می باشد که باید تلاش کنیم تا این میزان افزایش پیدا کند. وی در ادامه حجم ابلاغی سوادآموزی را در دوره سواد 5 هزار و 872 نفر، در دوره انتقال 5 هزار و 509 نفر و در دوره تحکیم 3 هزار 723 نفر ذکر کرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه آموزش دهندگان تلاش خوبی در جهت کاهش نرخ بی سوادی داشته اند گفت: آمار قبولی سوادآموزان در امسال حدود 65 درصد بوده است که این نشان از همت و تلاش همکاران مان در نهضت سوادآموزی و آموزش دهندگان دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: باید نگاه سوادآموزی به شرکت های طرف قرار داد در امسال متفاوت تر باشد، و شرکت ها باید پویاتر و فعال تر باشند و ما نیز باید نظارت قوی تری در این زمینه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار