اجرای طرح مدرسه محوری همچنان در اولویت آموزش و پرورش اردبیل قراردارد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه طرح مدرسه محوری مورد تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش است، گفت: اجرای این طرح و تمامی برنامه های ذیل آن همچنان در اولویت آموزش و پرورش استان قرار دارد.

کد مطلب: ۹۱۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مدرسه محوری همچنان در اولویت آموزش و پرورش اردبیل قراردارد

احمد ناصری در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش اردبیل با تشکر از اجرای مناسب برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در ماه های اخیر، اظهار داشت: برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم همچون سال های گذشته به نحو احسن برگزار شد، بطوریکه امسال مشارکت در اجرای برنامه ها مشهود بود.

او با تقدیر از فرهنگیان استان در کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور خاطر نشان ساخت: کشور از حالت بحرانی خارج شده است، ولی شرایط سخت همچنان در این مناطق حاکم می باشد، بنابراین تدابیری باید برای کمک رسانی بهتر به این مناطق در استان ها اتخاذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به فرارسیدن فصل امتحانات نیز اشاره کرد و گفت: همچون سالهای گذشته نظارت دقیق انجام شود، تا امتحانات در سلامت کامل انجام گردد.

ناصری همچنین توجه و مطالعه دقیق اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و سیاست های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه شد.

او" طرح ایران مهارت" را عاملی برای بروز خلاقیت های دانش آموزان و سوق دادن آن ها به رشته های هنرستانی دانست و بیان داشت: در این مسیر موانع و مشکلات بایستی شناسایی شوند تا پیشرفت کار حاصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به برنامه ویژه مدارس و طرح مدرسه محوری به عنوان یکی از سیاست های اصلی وزارت متبوع گفت: در سال جاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران در مناطق هم برگزار خواهد شد تا بانک اطلاعاتی از مدیران تهیه شود.

ناصری همچنین آغاز پروژه مهر در استان را اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: کارگروه های مربوطه باستی ضمن تشکیل جلسات هماهنگی، برنامه ریزی های دقیق را انجام دهند تا همچون سال های گذشته این طرح به خوبی اجرا شود.

او ارزیابی سالانه عملکرد در شاخص های عمومی و تخصصی را مهم عنوان کرد و تصریح نمود: اگر بتوانیم فعالیت ها و برنامه های خود را انعکاس دهیم، آموزش و پرورش جایگاهی خوبی را برای خود اختصاص خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه تکریم ارباب رجوع را به عنوان یکی از اولویت های اصلی عنوان کرد و اذعان داشت: وقتی با رفتار و گفتار خود حس مثبتی در ارباب رجوع ایجاد کنیم، این حس در جامعه انعکاس پیدا خواهد کرد.

ناصری در ادامه از اعضای شورای معاونین خواست تا در کاهش ارسال بخشنامه های الزام آور به مدارس اهتمام داشته باشند.

او با بیان اینکه بایداز ورود افراد متفرقه به هر عنوان به واحدهای آموزشی خودداری شود، گفت: سازمان ها و ارگان های مختلفی تمایل به اجرای برنامه های خود در مدارس هستند، در عین حال که آموزش و پرورش از اجرای این برنامه ها استقبال می کند ولی آنها باید جایگاه و شان مدارس را حفظ کنند تا ما با وقایع و پیامدهای احتمالی مواجه نگردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به فرارسیدن ایام انتخابات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه آموزش و پرورش برای کسانی که در سمت های مدیریتی هستند بایستی رعایت شود، در این میان آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی را در ترغیب و تشویق آحاد جامعه جهت شرکت پر شور در انتخابات را ایفا نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار