طرح برخورد ضربتی شهرداری ارومیه با سد معبر آغاز شد

ارومیه(پانا)-شهرداری ارومیه طرح برخورد ضربتی با سد معبر را آغاز کرده و در این زمینه اولویت با مغازه دارانی است که بیشترین آلودگی، مزاحمت و مانع تراشی در دسترسی شهروندان را ایجاد می کنند.

کد مطلب: ۹۱۴۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح برخورد ضربتی شهرداری ارومیه با سد معبر آغاز شد

امیر سحابی در حاشیه آغاز طرح برخورد ضربتی شهرداری ارومیه با سدمعبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: با مغازه داران و کسبه ای که نیمی از پیاده رو را اشغال و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کند، به جد برخورد می شود.

وی با بیان اینکه نیت مدیریت شهری ارومیه گرفتن رزق و روزی از دستفروشان نیست بلکه ساماندهی آنها و استقرار در اماکنی در قالب بازارچه های روز است، افزود: دنبال برخورد چکشی نیستیم و ابتدا اخطار می دهیم و اگر افراد رعایت نکنند، حتما به صورت جدی برخورد می شود، از این رو در راستای ساماندهی سد معبر دنبال قطع کردن نان دست فروشان و افراد نیستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: در این زمینه شهرداری ارومیه، زمین و غرفه به آنان واگذار و از آنها حمایت می کند و دنبال توسعه بازارچه‌های روز در پنج منطقه ارومیه است.

سحابی با بیان اینکه واحدهای صنفی باید اجناس خود را داخل مغازه بگذارند، خواستار همراهی افکار عمومی، شهروندان و رسانه ها برای اجرای طرح قانونی ساماندهی سد معبر در سطح شهر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون نظام صنفی مغازه دار حق ندارد، اجناس و کالاهای خود را در محوطه پیاده رو و خیابان‌ها پهن کنند.

سحابی تاکید کرد: پیاده رو و خیابان ها متعلق به همه مردم است و کسی حق ندارد به خاطر منافع شخصی شان شهروندان را زیر سوال ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: بر اساس تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معبر باید ساماندهی شود و به دنبال درگیری و حاشیه سازی نیز نیستیم و تنها ساماندهی معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است چرا که این موضوع را تجاوز به حقوق شهروندان می دانیم.

سحابی افزود: معضل سد معبر در شهر باعث برهم زدن سیمای شهری شده است و برای داشتن شهر سالم و آرامش شهروندان باید فرهنگ سازی،تعامل، اراده و همت جمعی را مدنظر قرار داشت و از رسانه های جمعی انتظار داریم در خصوص کم رنگ کردن مقوله سد معبر در شهر از مدیریت شهری ارومیه حمایت کنند.

وی افزود: شهرداری ارومیه ضمن تشکر از همراهی و یاری فرماندهی انتظامی ارومیه در خصوص اجرای طرح مقابله با سد معبر، از تمامی شهروندان و به ویژه اصحاب رسانه خواهشمند است که در جهت حفظ نظم و انضباط در شهر و زیباسازی چهره ارومیه همانند همیشه یاور و پشتیبان مدیریت شهری باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار