فناوری GT-R زیر پوسته‌ی «نیسان آلتیما»

تهران (پانا) - مهم ترین بخش هر سوپر اسپرتی تکنولوژی به کار رفته در آن خودرو هستند. نیسان برای اینکه محصولات عادی خود را بهتر کند تصمیم گرفته است تا برخی از فناوری های بکار رفته در مدل GT-R را در سال های آینده وارد محصولات سدان خود همانند آلتیما کند.

کد مطلب: ۹۱۳۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خودرو بانک، یکی از بخش هایی که آلتیما در آن از تکنولوژی سوپر اسپرت ها استفاده خواهد کرد موتور ۲.۵ لیتری این خودرو است و نیسان قصد دارد از فناوری جدیدی با عنوان پرداخت سطح آینه ای برای ساخت سیلندرهای آلتیما استفاده کند. این فناوری در ابتدا فقط برای مدل GT-R توسعه پیدا کرده بود.

در این پروسه یک لایه‌ی بسیار نازک و سبک وزن از آهن ذوب شده به دیواره ی سیلندر اسپری می شود. سپس با دمیدن یک گاز به درون سیلندر این ماده اتمیزه می شود و در مرحله ی بعدی از کاربید الماس برای پرداخت این روکش استفاده می شود. به این ترتیب یک سطح بسیار شفاف و صاف صیقلی به دست می آید که اصطکاک فوق العاده پایینی خواهد داشت.

کاهش اصطکاک در دیواره‌ی سیلندر نه تنها استهلاک موتور را پایین تر می آورد بلکه در افزایش عمر موتور نیز موثر بوده و راندمان آن را نیز افزایش می دهد. موتور ۲.۵ لیتری جدید آلتیما می تواند ۱۸۲ اسب بخار قدرت تولید کند و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نیسان آلتیمای جدید همچنین با گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری برای موتور عرضه می شود. شاید این اعداد خیلی زیاد نباشند اما برای مشتریان آلتیما مهم هستند و برایشان اهمیت دارد که زیر کاپوت خودرویشان از فناوری های GT-R استفاده شده باشد.

کارخانه ای که نیسان این موتورها را در آن تولید می کند در ایالت تنسی آمریکا قرار دارد و با تولید یک موتور در هر ۱۹ ثانیه می تواند سالانه ۱.۴ میلیون موتور خودرو تولید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار