مهمترین تخلفات اداری در آموزش و پرورش چیست؟
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش در گردهمایی یکروزه اعضای جدید هیأتهای بدوی سراسر کشور بر ضرورت تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار پروندهها و ارائه به هنگام آن به مسوولان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، بهروز امیدی در این گردهمایی مهمترین علت افزایش ارتکاب به تخلف را نبود آگاهی نسبت به قوانین دانست و گفت: «در سال ۹۷، تعداد ۴۰۸۳ فقره پرونده در هیأتهای بدوی و تجدیدنظر بررسی شده است که از این تعداد، ۳۶۰۸ پرونده در استانها و ۴۴۵ پرونده در هیآتهای تجدیدنظر مستقر در تهران منجر به صدور رأی شدهاند و حدود ۵۰۰ پرونده نیز مختومه اعلام شده است.»
او ادامه داد: «همچنان غیبت غیرموجه، نقض قوانین و اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی در صدر تخلفات اداری در آموزش و پرورش قرار دارند.»
امیدی گفت: «از آنجا که ما با معلمان سروکار داریم باید مانند نجات غریق یا طبیب عمل کنیم که مدام به دنبال درمان سیستم است. یعنی در عین حال که باید قاطعانه با لغزشها برخورد کرد تا درس عبرت دیگران شود، شرایط همکار را هم درک کنیم و حرمت او را نشکنیم.»
مدیرکل دفتر هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش اصلاح جامعه را در گرو بهکارگرفتن مصالح خوب دانست و گفت: «با مصالحی مانند کینه و نفرت و ترور و دروغ نمیتوان جامعهای را اصلاح کرد بلکه از مصالحی قوی چون عشق و خودباوری و از این دست باید استفاده کرد. با همت و تلاش و مساعدت معاون حقوقی و امور مجلس، مشکلاتی که برای ۲۳ استان در عدم شکلگیری هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری برای تعداد اعضا داشتیم رفع شد و اینک همه استانها دارای هیأت هستند و با قوت کار میکنند.»
ارسال دیدگاه