حضور بیش از 150 مشاور مذهبی در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 150 مشاور مذهبی به منظور تعمیق و اعتلای مبانی اسلامی دانش آموزان در مدارس استان فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۹۰۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 150 مشاور مذهبی در مدارس خراسان جنوبی

محمد علی واقعی در دیدار با علما و طلاب قم اظهار کرد: اجرای دوره های ضمن خدمت توانمند سازی حرفه ای فرهنگیان با استفاده از روحانیون مجرب به ویژه ائمه جمعه شهرستان ها و مناطق یکی دیگر از فعالیت های آموزش و پرورش در زمینه همکاری های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش استان است.

او،استقرار روحانی در مدارس پر جمعیت به ویژه شبانه روزی ها،اجرای طرح روحانی معین (هر مدرسه یک روحانی) قریب به 150 نفر روحانی مجرب و دیدار دانش آموزان با علمای و طلاب حوزه های علمیه از دیگر اقدامات آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این حوزه به شمار می رود.

واقعی با بیان این مطلب که در حال حاضر 20 روحانی وظیفه در برنامه های دینی مذهبی مدارس فعالیت می کنند، یاد آور شد: آموزش و پرورش در خراسان جنوبی قدمتی صد ساله داشته و دانش آموزان خطه قهستان زمین افتخارات زیادی را در زمینه تولید علم، فناوری، ورزش و اعتقادی در سطح کشور کسب نموده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر این استان دارای 170 هزار و 525 دانش آموز می باشد که از این تعداد 14 هزارو 784 نو آموز در دوره پیش دبستانی، 89 هزار و 403 دانش آموز در دوره ابتدایی، یک هزار و 526 دانش آموز بانیازهای ویژه در مدارس و مراکز استثنایی، 36هزار و 236 دانش آموز در دوره متوسطه اول و 29 هزار و 573 دانش آموز نیز در دوره متوسطه دوم در 2 هزار 752 مدرسه و 9هزار و 430 کلاس درس مشغول تحصیل می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار