معاون سواد آموزی قم عنوان کرد
جشنواره الگوهای برترتدریس دوره های سوادآموزی وانتقال ویژه آموزش دهندگان برگزارمی شود
قم (پانا) - معاون سواد آموزی قم از برگزاری جشنواره الگوهای برترتدریس دوره های سوادآموزی وانتقال ویژه آموزش دهندگان خبر داد.
محمد رضا قاسمی نیا در گفتگوی اختصاصی با پانا اظهار کرد: یکی ازراه کارهای موثر نگهداشت سوادآموزان در طرح ها ؛ برنامه ها و کلاس های نهضت سوادآموزی وکیفیت آموزش ها وپایداری آموخته های سوادآموزان به چگونگی روش تدریس آموزش دهندگان ارتباطی مستقیم دارد که دراین بین آموزش دهندگان رکن مهم فرایند یاددهی ویادگیری آموزش بامخاطبین خاص خود هستند.
وی تصریح کرد: درراستای تقویت و بهبود کیفیت آموزشی وافزایش دانش واطلاعات شغلی وتخصصی آموزش دهندگان کلاس های دوره سوادآموزی وانتقال از فروردین سال جاری شروع و تا شهریورماه ادامه ونتایج اعلام خواهدشد.
معاون سواد آموزی قم گفت: ازفروردین ماه فراخوان آغاز وسپس درماه های اردیبهشت و خردادوتیر به ترتیب ثبت نام متقاضیان شرکت درجشنواره بامراجعه آموزش دهندگان به کارشناسی سوادآموزی ادارات آموزش وپرورش نواحی ومناطق استان؛دریافت الگوهای مکتوب؛بررسی وپذیرش الگوهای مکتوب انجام می گردد.
قاسمی نیا خاطر نشان کرد: در مرداد ماه دعوت ازآموزش دهندگان برای ارائه عملی الگوها ی پذیرفته شده توسط گروه تخصصی داوران است.
وی افزود: اعلام نتایج وتقدیرازالگوهای برتر درشهریورماه می باشد.
معاون سواد آموزی قم بیان کرد: حداکثر۱۰درصدازالگوهایی که درارزیابی عملی ۶۰ از۷۰امتیازکل راکسب کنندبه عنوان الگوهای برتر تعیین و معرفی می شوندوبه سایرشرکت کنندگان که جزو۱۰درصدبرترنباشندلوح یادبودشرکت درجشنواره اهدامی گردد.
قاسمی نیا خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان بایددریکی از ۶ ماده درسی دوره های سوادآموزی وانتقال شامل :درس های آموزش فارسی؛ریاضی ؛قرآن کریم؛علوم تجربی؛فرهنگ اسلامی وعلوم اجتماعی الگوی برتر تدریس خودرا ارائه کنند
وی گفت: الگوهای اولیه مکتوب در۱۰ عنوان والگوهای برترتدریس عملی در ۱۴ عنوان ارزشیابی می شوند.
معاون سواد آموزی قم افزود: عناوین ارزشیابی اولیه الگوهای مکتوب شامل: میزان داشتن ارتباط بایکی ازمواددرسی ۶ گانه؛بیان مناسب اهداف وانتظارات کلی؛استفاده ازفناوری های آموزشی؛انجام فعالیت های مقدماتی وتکمیلی؛کاربردی بودن روش آموزش ؛کمیت وکیفیت نتیجه گیری ازبحث؛نحوه ارزشیابی ازفرایندآموزش (ارزشیابی تشخیصی وپایانی)؛ توجه به تفاوت های فردی وویژگی های بزرگسالان؛جلب هم یاری ومشارکت سوادآموزاندرفرایندآموزش و تسهیل تعمیق فرایندآموزش بااستفاده ازالگوی انتخابی است.
ارسال دیدگاه